3 december

jaha nu är det andra dagen här i trysil , känns helt okej än
så länge men så mkt frågor och så mkt oklart.
inväntar fortfarande mitt norska banknummer och skattekort
som kommer komma hem till min hemadress i sverige eftersom
jag fortfarande står skriven där så mamma måste skicka hit
det, så ska gå in till han som vi hyr utav imorn och få adressen
hit så hon kan skicka det + försäkringspapper som jag måste
fylla i, för innan jag får skattekortet så drar dom 50 % skatt
av det jag jobbar nu , men det ska nog vara ordnat innan jag får min första
lön vilket är den 15 januari så är en bra tid kvar som tur är:)
bor i en liten stuga med 2 rum tillsammans med en polack som
heter martha , hon är faktist trevligt men drygt att man ska behöva
prata engelska hela tiden , vilket inte är min allra mest starka sida.
men det går väl helt okej , är riktigt mysig stuga iaf sen bor jag
vägg i vägg med 2 tjejer ena från leksand och andra från rättvik
majsan & marika , och vi känner en del utav samma folk och så kommer
vi riktigt bra överens så det känns riktigt skönt faktist , så helt
ensam känner jag mig inte , även fast jag redan saknar alla mina vänner
jag är jue så hemma kär och familjen en massa , blir här nu längre än
vad jag hade trott att jag skulle stanna blir runt 4 veckor så får
som det ser ut åka hem dagen innan jul , så får hem och fira jul med
stora tjocka släkten iaf , vilket känns bra sen går jag väl in på att
jobba 2 veckor och hemma en , vilket kommer nog funka fin fint ett tag
iaf, har ju nu idag skrivit på anställningspapper och till att börja med
är det säsongsarbete , med eventuellt fast anställning men testar nu till
att börja med till april sen får vi se vad det bär av kanske testar någon
ny stad i sverige eller något annat i norge får se eller så kanske jag
trivs som fina fisken här ? allt är ovisst just nu.
ska iaf försöka prata med han vi hyr av om det går att fixa något internet
här , vilket skulle underlätta mycket så man kan ha kontakt med alla
er underbara själar som är där hemma , för är grymt dyrt att ha kontakt
med er nu iaf när jag ara har svensk nummer , men ska fixa norsk så fort
jag kan så då kan jag ringa lite mer iaf! .

idag har vi vart på lite olika kurser och få veta en massa angående hotellet
och deras tänkande och policys mm , och shiit är världens Lyxhotell jag ska
jobba på , haha jag som är ett litet drägg ifrån dalarna med dunken i högsta
hugg som gormar & skriker och rapar haha nejdå , men här är allt första klass.
känns väldigt intressant att börja och så  imorn ska vi iaf få se hotellet
för första gången , spännande! , verkar hur fint som helst iaf ,:)

igår så hände det inte allt för mycket kom hit , så fick vi träffa alla som
vi ska jobba med som är anställda av insider , sen fick vi boende och sånt.
så vare bara att packa upp , man har glömt mycket saker och nu vet man lite
mer vad som ska med nästa gång.
sen for jag marika , majsan ner på trysil och mötte upp Hoehanna så
gick vi och käka pizza , grymt goda var dom riktigt tjocka & massa gott:)
så det blir aboslut fler gånger , kommer bli tjock här haha nejdå.
men handlade ju inte med mig så mkt mat , så ska ta en resa till sälen
kanske till helgen om vi slutar tidigt någon dag och handla lite mat
eller massa eftersom jag blir här ett tag , för här är allt svindyrt!

ja nu blire iaf jobb nästan hela december och december är i norge är skattefritt
CASH till mig i massor , men ska som sagt lägga undan mycket av pengarna
jag tjänar dom här månaderna för att köpa mig en jänkare till sommaren:)
det är vad jag vill & det ska bli av.

vi får även billigare säsongskort här 1700 nok , så ska köpa det och
ta med mig snowboarden nästa gång jag är hemma så nu ska jag tamefan
lära mig åka , jag ska ju för fan jobba på en skidort fixar jag det inte
nu så är jag kass haha ^^

nej orkar inte skriva nå mer nu så

saknar er mina nära & kära , ni är guld!

so long suckers
xoxo.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0