4 december

4 december

ja shiit redan 4e december tyckte det nyss var sommar och varmt ute
men tiden bara rullar iväg alldeles för fort alltså. vart tar tiden vägen igentligen?
inte alls långt kvar till jul , fast julen är mest dryg så mycket ståhej för så lite
fast det är ju lite mysigt med med allt pynt och snön och sen handla julklappar och sånt.
men i år har jag inte så många att handla till blir mamma & pappa sen sandra hade ja tänkt.
nu har jag ju inte någor karl att handla till som annars brukar bli en massa pengar till
annars heh så får väl lägg dom pengarna på mig själv i år ^^
hoppas bara jag får vara hemma över jul men som det ser ut om som ja önska så får
jag det isf åker jag hem den 23 så är hemma över julen så då blire väl fest på wasastugn
som alltid , lär väl bli med gullegossen och dom då i år igen hoppas ja :D

idag så började vi kl 11 men for ner tidigare ja marika martha & maja för att köpa ett norskt
kontantkort & vilket vi fixa något som hette "chess", så blir lite billigare att ringa hem iaf
men till mobiler är det ff dyrt , & dit man vill ringa mest igentligen men får duga
så länge ska nog skaffa tele 2 snakkis sen framöver vilket verkar bra men måste få mitt
norska personnummer för att kunna registrera ett sånt abbonemang , skulle även in
på bibloteket och låna datorer hade vi tänkt men dom öppnade inte försen 11 så det hann vi inte
så vi åkte upp och satte oss och vänta ist , och när jag väl skulle sätta i det norska kortet
i telefonen så funkade det inte!, telefonen var låst så får vänta tills jag köpt den andra
telefonen,
idag har vi haft mestadels kurser med på jobbet angående städet hur vi ska göra vilka medel
och sådant , sen fick vi även en rundtur på Hotellet , fick se rummen , badhuset , spa & sånt
hur lyxigt hotell som helst , allt är grymt snyggt , ser faktist fram emot att börja jobba nu.
synd bara att vi aldrig kommer få kunna använda något som kommer finnas på hotellet för vi
som jobbar där får aldrig vistas ute där när vi inte jobbar och får inte bada bowla eller något
när vi jobbar heller tråkigt nog, deras jävla regler. förstår inte vad det skulle skada?
jaja sån är det iaf.

sen fick jag världens surprise att vi skulle vara lediga hela helgen
så imorn bär det av raka vägen hem , vi ska bara ha någon liten genomgång
och skriva på något papper sen fick vi åka , nu känns det riktigt skönt
att man har nära hem iaf , så nu är allt packat & klart så hem hem , ljuva hem!:D
så i helgen bire fest med sandra såklart och sen ringde johan T för ett tag
sen och dom skulle ut & åka massa skoter i helgen och det ska jag självklart
med på! , LÄNGTAR som en tok att få ut & gasa och leka lite.
vill ju även träffa mattias , ska ringa honom senare och se vad hans planer är
ifall han kanske vill ta en tripp upp till dalarna till mig och vara lite social
hålla tummarna är vad jag får göra. annars kanske jag & sandra får nå ryck och drar till
motala igen? ja får se vad det blir:)

prata äv med mona som är våran chef idag om att kanske få dit sandra och med jobba¨
som städ ifall dom sökte mer jobb & det sa hon att dom hade tänkt ha mer intervjuer
snart så i helgen ska jag hjälpa sandra att skriva ett CV som jag lämnar till mona
på måndag vilket hade vart hur bra som helst hoppas hoppas det blir snart dom
behöver mer folk , för har ju mer sängar här och blir ju billigare bara ^^
förmartha som jag delar lägenheten med var det hur okej som helst , hon letar
även nytt boende mer i centrum eftersom hon inte har något körkort så då kanske
jag och sandra skulle få lägenheten för oss själva ? och sen marika och maja bredvid
vilka fester det kan bli och då skulle det bara vara hur kul som helst att jobba här.

är även 4 tjejer från västervik som jobbar här med oss hur trevliga & roliga som
helst har mycket gemensamt , och dom har snart ett helt hus för dom själva
så nästa vända blir det nog att styra upp en fest där allihopa.

tror jag kommer trivas här med jobbet & så , men skulle vara helt underbart
om sandra kom upp & var med mig , så Hoppas hoppas att allt går vägen nu
så snart som möjligt:) annars ska jag leta andra jobb åt henne för hit ska hon:D

nej nu ska jag ut & ta en ryk och sen lägga mig och kolla på "knocked up"
tänkte jag och sen försöka sova så morgondagen kommer fort så jag får komma
hem!


"i cant get you out of my head, you are there allt the time"


so long suckers
xoxo sofie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0