livet är en fest & Jag älskar att leva!

4/2  2009



Okej nu tar jag tag i detta blogg inlägget känner mig på lite skrivhumör.

Och har inget att göra medans tvättmaskinen går , kom nyss hem från jobbet även

Solat en sväng var flera veckor sen nu, skönt som fan J , sitter nu och kollar på "into the blue" och tvättar och skriver här , ska väl göra något att äta om en stund och sen dusha och göra mig klar , sen ska jag och emmie bege oss till johan och emil och dricka någon öl J .

Skulle väl vara lite fest där ikväll så johan tyckte jag skulle komma så inte är jag den som säger nej nu när jag har lite tid över , hehe men blir lugnt , fast fortfarande rejält sliten efter personalfesten i måndags , var fest på afterskiin fick mat och dricka och alla som jobbar på hotellet var där och släppte loss , kortet gick hårt i baren usch lite ångest teuqila , öl , cider , och massa drinkar , jag & emmie kom på en egen som vi döpte till Elena såklart , haha sen gjorde johan en super god drink till mig som jag måste ta reda på vad det var i , enda jag luska ut var "source apple" och den är ju super i nästan alla lägen , heh, ja vi var där och festa sen gick vi upp till ski puben en sväng men där var det dött så gick tillbaka , sen invänta jag johan emil & benji  medans dom stängde baren och så drog vi vidare på efterfest hos dom som jobbar på skipuben

Där vart det mer sprit & shottar , och minnet är inte på topp , men på ngt sätt tog vi oss till johan & emil iaf , sen däcka jag av där kanske vid en 7 halv 8 på morgonen , sov väl en timme eller ngt sen börja klockan ringa dags att upp och hoppa , marika ringde då hade jag lyckats somna om igen så i panik slängde jag på mig kläderna och ut , fortfarande full som ett vårdike

Och vinglade iväg ,  sen kom jag på en sån bra ide att jag skulle testa lifta och första bilen stannade och körde upp mig till hotellet gullig karl J , så kom bara en halvtimme försent , min ®äddare  för dagen alltså , sen vare bara att sätta igång , vinglade runt och gjorde så gott jag kunde men inte gick det fort och bakfyllan smög sig på rejält fort , vart dålig som fan framåt 12 och tusen rum att göra , nej fyfan vad dagen var dryg igår , funderade på massa lindriga sätt att ta livet av mig alltså och fick lov att jobba över 4 timmar. Men självförvållat så man får väl bara stå ut. Efter jag väl fick komma ifrån jobbet så bar det enbart iväg i sängen och somna som en stock till kingpin , sen prata jag lite med Mattias vid 23 och gick upp och borsta tänderna och drog av mig sminket sen sov jag som en stock igen. Fick lov att börja 6 idag fast vi igentiligen skulle ha börjat 9 hela högen . fick igår sånt glatt besked att vi skulle ha 180 rum klara idag innan 10 på 7 pers?? , galet , men vi klara det såklart i sista sekunden , men alla är skapligt less och trötta nu , sånt där får dom säga till i förtid , det här hotellet har verkligen noll koll på någonting bara strul hela tiden , tror halva personalen vill säga upp sig om inte mer , men alla är nog kvar dels för pengarna " som inte är nå bra förstårs"och att vi trivs så bra med varandra där J så mycket himla sköna människor , hoppas man kommer ha kontakt med många när det väl tar slut här.


Helgen spenderade jag i Mörkret , jag & fred drog oss mot idre bara jag slutade jobbet , dit och packa ihop saker hos han , sen låna jag dushen , och så packa vi på skoter & släp och drog oss mot mörkret till niclas stuga där han och carro redan var och hade eldat upp stugan och så , sen satte vi igång och börja pimpla öl , elda , lyssna på musik , och myste vid bordet vart stappliga som fan hela högen , och skotersugna så på nattkvisten fick vi för oss att ut och åka en sväng skulle åka till fulufjkäll bara fram och tillbaka som inte är alls långt , men sen hitta vi ett lekställe där pojkarna ville gasa runt , så där vart vi ett bra tag haha flög nog av skotern minst 4 gr blåslagen fortfarande , ja sen åkte vi vilse inte en susning om hur vi skulle hitta tillbaka kallt som fan 26 minus , lyckats förfrysa kinden och näsan , men sen  så vi gasa runt tillslut så hitta jag och fred till stugan men då hade vi tappat carro och niklas som hade fått soppatorsk , och vilket sluta med att dom klampade in med fjällrädningen 6 på morgonen , vilken jävla soppa . och sara och katta och dom bodde i stugan bredvid , ja efter första kvällen/ natten var dom inte alls glada på oss för att vi åkte skoter och haft bilar igång mm så dom inte kunde sova , haha oj oj oj var sura dom var , ;)


Lördagen , så vakna vi alldeles försent , jag gick upp och börja elda och pimpla öl och fick upp dom andra så åt vi lite sen spenderade vi enbart kvällen i stugan och festa på , fred somnade väl av vid en 8a. och jag inte allt för många timmar efter , hehe ,


Söndagen vare väl meningen att jag skulle åka hem men vakna så sent , och inte alls pigg så sjukanmälde mig då med och bestämde mig för att stanna kvar en natt till eftersom alla andra ville det , bestämde oss för att ta en skotertur ,åkte upp mot fjället  till en stuga dela en pilsner och rökte sen åkte vi neråt igen , och så lekte vi på en äng bra länge , tills det roliga var slut

När fredrik skulle ta sats i ett hopp , och landningen som han trodde var mjuk snö , var ett sandberg med lite snö över så tog tvärstopp , och skotern kvaddad "igen" , usch stackarn

Så vi for hemöver och lasta och så for vi till idre med skotern och dusha lite och handla lite sprit och hämta upp lollo som kommit med bussen sen for vi tillbaka till stugan och drack och såJ .men la mig ganska tidigt vart så himla slö ,en sak som var mindre kul och skrämmande men gick bra som tur var , panikslagna ett tag var vi nog .


Så slutsatsen av helgen var , tull och genomgång av bil och kropp , köldskador fest , vilse , fjäll räddning , soppatorsk , rejäl kyla , mer öl , en kvaddad skoter , mer grogg , tokiga grannar ,

Men en förbannat roligt och mysig helg jag hade gjort om hundra gånger , förutom vissa detaljer kanske haha , får göra ett nytt försök snart igen , finns inte många saker  som jag älskar så mycket som att vara i en stuga , med vänner , festa mysa elda , åka skoter J


Så tack alla för en trevlig helg , och var så skönt att äntligen få spendera tid med fredrik

Så himla kul , så  underbart att få prata av sig om allt mellan himmel och jord jag inte kan prata med någon annan om , och som förstår mig alltid till 100 procent och stöttar mig

Finns ingen människa som jag känner mig så trygg och verkligen kan slappna av så mkt med.

En riktig vän , sån som alla borde ha.  Så himla synd att nästa gång han kommer från bergen så jobbar jag hela hans ledighet , suck , fast han ville att jag skulle haka på han till bergen och söka jobb där , låter lite lockande då är ja med en vän iaf , fast vill ju till sverige så blir nog inte något av med det.


Bara 6 dagar kvar nu innan jag får åka hem med , sköönt men en vecka är för kort tid ,

Vet inte alls hur jag ska göra med det här jobbet alltså , så himla svårt , lär bestämma mig snart , ena stunden tänker jag bara att jag ska säga upp mig på en gång men andra så tänker jag att jag ska stå ut i 3 månader till och få ihop några kronor , ska kolla nu när jag är hemma med dom gamla jobben sen får vi se hur jag gör måste ha så jag kan få ihop någon krona så jag klara mig hemma iaf , J , har ju gått förr så , sen får man hoppas att det dyker upp något jobb till mig snart.  , bilen min är lagad med härligt. Vill träffa mattias när jag är hemma med

Men får se om han har tid för mig , och så har jag hundra mäniskor jag ska spendera tid med.

Skulle vart iväg på en liten buisness tripp med, riktigt sugen nu. 

Nej hade nog kunnat fortsätta skriva här i hundra år till om saker jag har i huvudet men

Nu lär jag börja röra på mig och få något gjort här så jag kommer iväg till Johan någon gång.



Tänker på dig!




Jag vill vara känslokall skönt det hade varit ;)



Have i done something stupid? Maybe  I don't know.






So long suckers

Xoxo sofie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0