13 januari



( slumpadbild , jag & alex på skrubben i borlänge, vare möjligtvis du som skicka mess
om att du hade nytt nummer igår killen? isf skriv en kommentar  om du läser vill säga. )


13 januari

jaha då vare tisdag idag , om exakt en vecka vid den här tiden är jag nere hos M.
kan inte bärga mig , ligger nu i sängen och dags att sova snart , jag kom väl nyss in
till mig har setat inne hos marika och snackat i ett par timmar om allt mellan himmel och jord.
men mest setat och beklagat mig , börjar kännas riktigt deprimerande hela den här situationen
att vara i norge , trivs inte alls med att vara borta från allt och inte ha någon kontakt med
någon , ussh håller på att gå in i en riktigt svacka nu känner jag. nej det här funkar inte för mig.
kommer bli grymt deprimerad om jag ska fortsätta vara kvar här , och inte ha något liv överhuvudtaget.
suck , så tiden hemma ska jag göra allt jag kan för att få ett jobb i sverige , så säger jag upp mig
isf nästa gång jag åker ner hit och jobbar här 2 veckor till , sen då får ja iaf 2 löner till härifrån
så klarar mig , men då lär jag få ligga i under tiden jag är hemma, men allt går bara man vill eller?
idag var jag fan nära på att säga upp mig på stört , men höll mig för det , lär fixa ett annat jobb
innan jag kan fara härifrån , marika maja & mamma försöker peppa mig till att stanna men nej
känner mig inte nå positiv alls till att vara här i 4 månader till , vart här 1½ nu och känns som en evighet.
jag vill ha en riktigt vardag , med ett 7-4 jobb ,pengar så jag klarar mig , och någon att umgås med.



idag var det en kort dag på jobbet med , fanns inte så mkt att göra för är inte så mkt gäster nu på hotellet
så slutade klockan 3 , ¨åkte då ner till biblan och låna datorn , men hann bara sitta där 10 min innan det stängde
suck så hann inte ens kolla mejl ifall jag fått ngt svar från jobben jag sökt , eller uppdatera bloggen.
så skriver nu och lägger in imorn. sen efter det solade jag en svängom , och sen prata en massa med fred.
skönt att ha honom som man kan prata gratis med eftersom han med är i norge och prata av sig lite .
får mig på lite bättre humör iaf.  sen så har jag inte gjort så mkt mer idag eller jo har pratat en stund med
mattias och tvättat lite , sen laga  gjort ett tappert försök till att laga mat.
som tog sin jävla tid , skulle göra pommefrites , snitzchel och bea , för  var så sjukt sugen på strips.
först ryker det som fan ifrån ugnen för att jag hade inte städat ut den efter sist vi var här och gjorde
pizza så vart det en massa skit där kvar , så här rykte det och lukta bränt så brandlarmet gick så öppna dörren.
sen gick säkringen så allt dog , så fick leta upp proppskåpet som var i lägenheten under oss och fixa det.
och var ju inte bara en gång den gick medans jag laga mat utan 5-6 gånger innan det var klart haha helt
mysko , lyckades lägga sladden på plattan med så den vart smält och svart , hahah jadu alltid ska
det vara något när jag ska göra nått , måste vara den människan med mest otur och krångel runt mig jämt haha?
jadu ganska komiskt nu när man tänker efter men tog väl en timme innan maten var klar ,
sen la jag mig och kika på "bee cool" och invänta marika.


 
funderar på om man skulle åkt in en sväng till sayan och säga hej på tisdag när man åker förbi örebro
men det får vi allt se kommer nog bara tänka gasen i botten och komma fram någon gång , kommer nog inte
ha tid för något sånt ;).. allt känns riktigt bra , helt sjukt vad du verkar perfekt , vi verkar så lika
på så många olika sätt ,båda på samma plan just nu i livet och verkar vara ute och vilja samma saker.
och kan verkligen slappna av och vara mig själv och vara ärlig och rak med dig.
och hoppas du kan detsamma , vill bara ha mer av dig och komma in på vem du är och lära känna dig mera.
forttfarande inte hittat en enda dålig sida hos den där människan, ? ,  det mest positiva i mitt liv just nu.
får mig riktigt glad , och mysigt att bara veta att jag har dig som vän och vad det nu bär av.
länge sen jag kände såhär, grymt spännande och härligt , men ändå skrämmande , och drygt att
det ska vara så långt emellan oss just nu gör det mig less & förbannad  men ändå så nu är jag uppe bland molnen och
far runt och bara lever på det jag känner just nu. sen får framtiden utvisa jag orkar inte tänka så mkt.
gör en bara mer galen då. underbart är enda ordet jag kan beskriva det med.:)



"framtidsplaner har vi ju i massor lika realistiska  som orealistiska är dom ju.
 , vore ju underbart om vissa av dom skulle genomföras"haha vad är det nu hus som vi ska inreda snyggt.
sen gifta oss i juni vare va ?, dina bilar , sen en nova 66 a till dig
en lemans till mig och en cheva tillsammans , sen skoter cross & sen bestämmer jag att vi ska då minst
ha 2 skitsöta ungar & en hund ;) heh ja man får väl planera lite oseriöst sådär va ,
 fast låter ju som rena drömmen i mina öron."



nej nu ska jag ta en kopp te , ut på kvällsblossen och sova
sen hoppas att nästa dag går över fort.
så det får bli en ny dag någon gång.
nu vill jag bara härifrån
vill inte vara någon norskjäävel längre.



du förgyller min vardag baby.


saknar mina nära & kära ni är guld värda.


so long suckers
xoxo sofie





 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0