15 januari "for thoose who love to rock n roll"



15 januari


Börjar detta inlägg med att ge ett stort grattis till sandra som äntligen lyckades fixa uppskrinigen idag :D , yeah sandra snart så äre du som skjutsar min feta röv runt ;)

I sommar äre du som kör på cruisingarna haha ? , njae tveksamt men kanske kan övertala.


Yes då är ännu en dag på jobbet över då , imorn är det enbart 4 dagar kvar. Hehe

Idag har jag städat bowling bad & allt som vanligt sen ut på rum men inte mkt

Att göra idag heller , så fick sluta halv 14 , suck vill ju jobba 14 timmar om dagen inte 9

Får hoppas att det blir mer imorgon , fick våran lön idag med för december. , 15.000 nok efter skatt Runt 17000 svenska men då har dom inte dragit hyran för den månaden heller , för

Det skulle dom tydligen göra nästa månad dra 2 istället för det hade blivit nå fel , tycker det hade vart skönare om dom drog nu för förra månaden men men är väl som de är.

Inte alls bra tjänar man igentligen här som man fått för sig att man ska göra i norge

Inte efter man betalat hyra och allt , men dock så vart det inte så jätte mycket timmar i december för fanns inte så mkt att göra där i början innan hotellet hade öppnat. sen det dom flesta tjänar på är traktamente och övertid vilket jag inte får nå extra för alls , men när jag deklarerar ska jag göra det för dubbla boenden och sen resor så får nog tillbaka lite på skatten sen men blir ju inte försen tills nästa år.  Nu sitter jag hemma , har städat lite och diskat och så , funderade på om jag skulle börja packa ihop lägenheten nu och få hem lite denna gång men nej tar allt på en gång sen nästa vända istället , slipper jag dra med mig massa i bilen nu när jag ska till motala först. S¨å tar allt hem till mora nästa hemgång.

Sitter nu i sängen och satt på en skiva med massa prison break avsnitt att se på i brist på annat att göra fast marika lär väl dyka upp om någon timme så blir väl att vi underåhller varandra senare J

Jahapp då vare bestämt då , pratat med Mona idag och sa att jag söker nytt jobb och att jag bara kommer hit en gång till , och hon tyckte det var bra jag sa det i tid , och att jag har 2 veckors uppsägnings tid så blir att hit en gång till , sen tar jag mitt pick och pack från skitnorge. Skönt! Men är ändå glad att jag åkte hit var precis rätt tillfälle i mitt liv det här jobbet kom så jag fick komma ifrån mora , jag var så less på hela situationen där hemma och allt som gick åt skogen och var rädd för mig själv och vart det kunde bära av , o , så när det här jobbet dök upp så vart det en bra utväg och flyktväg och komma ifrån allt för en stund och ordna upp mig , vilket jag inte ångrar , fått mig en bra tankeställare och vet nu mycket mer vad jag vill med mitt liv , mora är farligt för mig på många olika sätt och vis ,när ja är arbetslös där och inte har någon pojkvän då bäre utför.  hade ett par månader där i en riktigt svacka som jag helst vill glömma och bara gå vidare. Det var en bägare som vart full och rann över tillslut inte bara för mig utan för många , och är glad att det vart så som det vart , fick lov att bli något drastisk för att få en ändring.. nej det var helt enkelt en bra omstart för mig.

Känns  så skönt att tänka klart och känns som man mognat 10 år på bara några månader.


 

Nu blir det ännu en omstart , nu drar jag min kos neråt landet och fyttar till Motala till mattias , vilket känns grymt kul och spännande . känns hur bra som helst , det mest positiva i mitt liv på Länge. Bara hoppar av glädje.Helt galet igentligen , men det skiter jag i  för jag vill verkligen se vart det bär av , känns så himla bra alltihop. Helt underbar kille . har verkligen allt jag söker hos en

Människa , charm , utstrålning , humor , samma intressen och samma mål & planer för framtiden. Får mig glad . Har ju inte något att förlora på att åka ner och satsa på detta , har ju inte något som håller mig kvar någonstans , inte någon lägenhet och familjen och vännerna finns ju alltid där ändå och bara att sätta sig i bilen och åka hem när man känner för det svårare än så är det inte.

Mamma är både glad och inte glad haha , söt hon är , hon tycker det är jätte kul att jag är så positiv till detta och tror på det , men hon är även nervös och undrar om jag verkligen gör det rätta , för hon såg hur förstörd jag vart senast jag trodde på något som gick ner i stöpet , men det här känns annorlunda. Och hon är glad för min skull , men haha så vart hon ju nervös för att hon inte skulle få träffa mig lika mycket menar hon.

Men kommer ju kunna prata hur mkt vi vill , och alltid chans att hälsa på varandra. Det som dock skrämmer mig med att flytta är att väl där nere har jag inte något som är "mitt" utan flyttar ner till hans lägenhet , och att bara vara med hans vänner och ja allt igentigen för jag har ju inget där som jag kan kalla mitt eget utan kommer leva hans liv.

I mora där har jag verkligen mitt eget självständiga liv , där alla känner mig och jag känner verkligen alla , har mitt gym , har mitt jobb där och min familj , och mina vänner.

Kommer ju bli helt annorlunda , me får försöka skapa något där nere som  är mitt , lära känna folk , skaffa ett jobb och sen se vart det bär av, sen sayan är ju bara en timme därifrån får väl hälsa på han om det krisar hehe , och sen kommer jag åka hem så ofta jag kan till mora sen får väl någon komma och hälsa på mig med , undrar lite över vad det var för jobb sandra fått i karlskoga låg tydligen utanför örebro det med och då kan vi ju hälsa på varandra. Nu när hon snart har körkort och allt ?:)

Ja blir nog bra det här.


 

Redan fått svar från ett jobb jag sökt i linköping , dom ville dock att jag skull evara där på informations möte redan imorgon vilket inte går , så ja ringde upp honom idag på jobbet och

Sa som situationen var att jag är i norge men kommer ner på tisdag kväll  , så då ville han att jag skulle ringa onsdag och planera in en personlig intervju J , så får hoppas på att jag får det , annars bara fortsätta söka , nog ska jag kunna hitta mig ett jobb alltid J

Lite saker att fixa hemma innan jag kan åka med är väl bilen som ska fixas men inte så svårt , drygt bara att sandra var så jäävla seg med att skicka in papprena annars hade det kunnat vart klar för länge sen , jag som har påmint henne hundra gånger , men hände ju aldrig något

Sen ordna in betalning till kronofogden , packa ihop alla saker och sen skriva av mig från arbetsförmedlingen i mora och sånt.

Besviken som fan på en människa just nu , trodde vi var närmare varandra än såhär.

Men helt plötsligt inte , ? ja tråkigt att du inte ens kan ta dig tid att ringa

När du sagt det flera dagar i rad men inte gör det , så nu hör inte jag av mig heller nå mer..

En person som fråga mig igår varför jag håller mig till denna person hela tiden

När jag aldrig får ngt tillbaka

Förstår till viss del vad han menar men inte allt.


 

Idag är ja riktigt glad känner jag.

LYCKLIG som fan ärligt talat .

Ser fram emot detta.

Undra varför jag ens lägger sådan tid på denna blogg igentligen

Funderar på att lägga ner nu haha ,

Mest igentligen för mig själv jag skriver.

Inte så många som läser som tur är.


 

Saknar träningen grymt mycket faktist , så skönt att bara köra slut på sig på något roligt pass som body combat , body pump , core eller något så lär ju hitta mig ett gym där jag kan fördriva lite tid och energi på nere i motala , hoppas det finns något liknande T.O.K.A men lär det ju garanterat göra , är ju större än mora.


 

Nej nu ska jag ta & göra ett försök till att läsa

Mötley crue -The dirt. Som jag velat läsa i hundra år men aldrig

Tagit mig tid Till.

Undra om det finns den rätta för alla som alla talar om ?

Just nu känns det så. 4 dagar kvar sen får jag ligga i dina armar igen.

Lovely.


 

Fan shiit kom och tänka på att jag på 8 dagar fyllt på telefon med 700 nok haha dumt dumt.

Men det är det värt för att prata med underbara!


 

Vad vore världen i all sin glans om inte sofie fanns hahah.

Tack fred för att du finns i mitt liv.

<3

Nej hejdå.

So long suckers

Xoxo sofie


Kommentarer
Postat av: Kelley

Åh, jag blir så nyfiken på allt detta med motala!! hoppas du är i mora nå v.7 eller 8 så kan vi väl ses lite? det skulle vara super mysigt!

pussåkram!

2009-01-16 @ 19:43:22
URL: http://lynntyra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0