3 januari

Oj förlåt mina trogna nyfikna läsare inte kunna uppdatera er på bra länge ser jag om
min roande vardag , har ju inte tillgång till internet när jag är i norge sen har jag inte
riktigt haft ork eller tid.har vart ledig nu i snart 2 händelserika veckor , vilket vart riktigt
kul & skönt , både jul & nyår har passerat ,

julen , spenderades exakt som varje år först hemma hos mormor , med hela tjocka släkten
fick en crosshjälm , platttång & lite underkläder typ det jag önskat mig så jag var helnöjd.
sen for vi hem och myste lite till bara jag mamma , göran , angelica , tommy & tomas.
och så tog jag mig ett glas vin , innan bror skjutsade mig bort till jimmy G där festen var i full
gång med samma folk som vi brukar vara , sen tog vi en taxi ner på wasa och och jimmy G hade gittaren
med sig så vi satt och sjöng en massa rock n roll och hade riktigt kul , sen efterfester lite överallt
hos niclas , Jimmy G & sen tog jag & hannes oss en promenad på natten upp till John , där vi var
ett helt gäng som satt och sjönt jullåtar ända tills in på dagen efter , sen sov jag en timme sen bar det
av hem in i dushen och sen vidare till andre och jimmy , hade ju tappat mitt kort så hade inte råd med krogen
igen så satt där först sen vidare på någon fest i färnäs , men kände inte någon där så johan & john var snälla och
kom och hämtade mig i cheven så åkte vi hem till john och prata lite bara och tog det lugnt ,
det var min julafton & juldag.

så fredagen vart bara lugn myskväll med sandra och charlie med film . sen somna vi sött alla 3.
lördagen , så vakna vi upp käkade frukost och kollade på dukez of hazards sen kom camilla och hämta
mig och sandra så for vi runt i mora på jakt efter en dammsugare , sen var även tony , robin ,& gabbe på besök
i mora så charlie hade hämtat dom så hälsade på dom lite innan jag tillslut for hem och dushade lite.
och så kom charlie och hämta mig så for vi bort till sandra och gjorde oss iördning sen for vi till adde och drack
lite lakritsshot sen ut och snurrade en sväng innan sandra vart för full och spydde så då åkte dom hem , så jag for vidare
till daniel som med hade tråkigt , så vi bänkade oss i en varsin fåtölj och kollade på pineapple express .

söndagen sov jag mest som en stock hela dagen sen började packa lite och så sen hände det inte allför mycket mer
vad jag kommer ihåg den dagen.

måndag , packa klart det mesta , och jag och sandra for runt och gjorde 100 ärenden och sen åt lite på donken.
sen ringde dicksen och stefan då var dom hemma hos mig och var sugna på grogg så var väl bara att åka hem
där dom hade gjort sig he
mmastadda i min soffa , så tog mig en grogg jag med satt där och prata lite sen
dök även sandra , in , och senare martin , micke , john :) kollade på lite skoter film och lyssna på musik.
sen skulle vi åka och hämta mamma som hade vart och kolla på hockey någonstans i sverige , så for ner till ishallen
för att hämta henne och min moster som kom utramlades i bussen fulla som ägg haha , sen skjutsade vi hem
rosie först och där fick vi soppatorsk sen då fick vi låna hennes golf som helt plötsligt halvägs hem kopplingen
sluta funka helt på , och gick inte att slå i växlarna heller så var bara att traska hemåt , kallt som fan men inte långt som tur var , sen myste jag och sandra oss ner i soffan och somna sött.

Tisdag , ringde mattias och väckte mig och sandra när dom hade böjat fara från motala , så vi for in i dusharna och slängde på oss kläder sen körde janne & anders oss för att tanka en dunk och få igång bilen , och sen ner på bolaget och runt hela mora för att göra allt vi inte hunnit , sen for vi till sandras bror för då hade karlarna krav på att dom ville ha mat , så gjorde ett försök till att göra mjölkmakaroner och köttbullar , vet inte riktigt hur bra det vart haha ?
sen efter vi ätit så for jag och sandra och hämtade skotrarna så åkte vi ner mot "sydänger" och lekte av oss lite där
så pojkarna fick testa lite då inte någon utav dom åkt skoter förr , var som att se småpojkar på julafton med leenden stora som månen , kul kul att man kan göra någon glad hehe :).sen for vi pch packa in allt i bilen sen for vi hela ligan jag mattias , väster ufo och sandra mot trysil. mattias körde min bil upp och jag &sandra drack lite och så körde vi jag har aldrig på vägen dit, väl framme packa vi ur bilarna och sen satte oss och börja dricka shots och öl , sjöng och härja på.
fast grannarna& hyresvärden  var inte så glada på oss tyckte vi förde ett jävla liv så vart en tidig kväll för oss då dock.

onsdagen så for vi på morgonkvisten upp till fjället , hävde i mig shots för att lindra mina nerverna inför mitt försök
att stå på snowboarden , satte oss i liften som där redan mitt hjärta bulta som aldrig förr , ussh för höjder ,
jaha sen vare bara att ge sig på backen , gick rent åt helvete faktist  tog mig högst 10 cm innan jag ramla hela tiden.
men tillslut så kunde jag iaf stå på brädan mer & mer , lyckades faktist ganska bra andra gången när jag och sandra åkte själva , sen 3 e gången gick bra till en början , innan jag hade så ont i varenda del av kroppen , och mitt humör börja urarta trodde jag skulle skrika av smärta varenda gång jag tog i med handleden eller svanskotan , lär ju ha skrämt ihjäl dom stackars barnen när jag gapar och skriker på alla sätt och vis i backen , men till slut hade jag inte någon ork nå mer alls kvar så gick den sista biten ner , försökte så gott jag kunde iaf . var faktist lite kul när det väl gick bra men lär nog dröja innan det dr är något jag kommer bli bra på. så vi mötte upp dom andra sen gick vi och käka lite , och så åkte jag och sandra hem medans dom andra åkte lite mer och städade lite och så. då kom den där jävla norsken jag hyr utav och sa att vi inte fick bo där allihopa , höll på att flippa ur då totalt , fick verkligen hålla på mig för att inte göra ngt dumt vid det tillfället , kändes inte alls nå kul att förstöra för dom andra killarna som åkt ända från motala för att ha lite semester känndes som jag hade förstört allt. men vi gick ner till välkomstcentret och hörde om dom hade någon stuga att hyra ut och det fanns det , så vi hyrde en lite gullig 4 bädds stuga i 2 dagar så det ordnade upp sig iaf. så åkte bort till mig packa ihop sakerna och gjorde iordning lite tacos sen iväg till den andra stugan duha och gjorde oss klara sen satte igång festen , hade riktigt kul , kom även över nåra sthlmare på festen en var trevlig iaf resten var väl sisådär , gick sedan upp mot krogen en ar 20 så jag kom inte in , och sandra hade glömt sitt legg men ufo & väster gick in iaf och vi andra for iväg på andra dumheter , som inte sluta allt för bra dock , men kundeha gått värre så inga sura miner :)
sen gick vi till stugan igen och var där. fulla som vårdiken :P

torsdagen  vakna vi upp åt lite frukost sen gick killarna och åkte bräda , medans jag och sandra städade stugan som såg ut som ett krigsfält  och for bort till mig och hämta lite saker så jag kunde dusha igen , och sen tillbaka och fixade upp gårdagens missöde , och så tilbaka till stugan gjorde spagetti och köttfärssås och satte igång festen igen , fast tillslut beslutade vi oss att inte ens försöka krogen igen så gick och la oss tidigt igen. skönt skönt..

fredagen så packa vi och städa ur stugan sen for bort till mig gjorde lite pizza och sen bar det av till mora för min och sandras del & resten mot motala , eftersom alla hade åkt på både feber och hosta så hade inte någon ork till nå mer..

hade ett par kanonmysiga dagar , med världens härligaste liga fylld av många bravader och många skratt:)
men häjdpunkten på resan enligt min mening var att ja fick umgås med finaste mattias :)

ja det var lite om min lediga tid.
kommer in bilder på bilddagboken i sinom tid.

so long suckers
xoxo sofie






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0