9 januari

Att svepas med av en förälskelse kräver inte särskilt mycket mognad eller vuxenhet.
 Det svåra är att kunna stå för sin kärlek,,
svårigheter och frestelser att fly till något lättare.





yes lyckats fått tag på lite internet nu äntligen så man har lite koll på vad alla sysslar med där hemma ,
sitter nu kvar på jobbet nyss slutat typ och klockan är snart 21 , blir sena dagar men inte ngt böttre för mig iaf.
vart här 3 dagar nu och känns som en evighet tycker jag , bara en person i tankarna hela tiden!.
men trivs kanon med jobbet här synd bara att det inte kan vara på ett annat ställe , suck men sånt är
livet inte så lång tid jag ska vara här iaf så bara några få månader kvar sen hem till sverige igen .
drygaste är nog att man inte kan ha kontakt med någon hemma för det är så jääääävla dyrt. kostar 3 kr
i minuten att ringa till mobil dock bara 75 öre till fasta telefoner , men hur många har de ,? . så dom enda
jag pratat med hittils är mattias , daniel , och mamma , och kommer nog inte bli så många fler om inte ni tar och
slår en signal och informerar mig om vad som sker i lilla mora :)

lite kort om dagarna då kanske ,
for i måndags ifrån mora , tog mit till trysil på 1 timme och 50 min vilket annars brukar ta 2½ timme
gasade på forden lite hitåt så jag han hem till lägenhten med maten och sakerna innan jag började
jobbet kl 9 , märkdes när man kom till jobbet att man vart borta ett tag , nya saker och regler och även
nya anställda 2 killar oscar och en till , sen en tjej som heter natalie , kanontrevliga är dom med .
jobbade väl en 10 timmar , dryga var att jag hade inte hunnit blivit frisk skulle stannat hemma längre
så jobbade med hög feber och hosta , blödde även näsblod 3 gånger innan dagen var slut drygt.
sen åkte jag hem och gjorde lite mat och packa upp sen kom maja över och snacka lite skit och käka
lite godis , sen prata jag med mattias en stund och kolla sen på film sen sov jag.

tisdag,
jobba jobba jobba , fanns till en början inte mkt att göra så var meningen att det skull bli en tidig dag.
men sen vart emmie sjuk och bara jag och maja kvar så vi delade upp hennes saker att göra så vart kvar
till en 20.30 iaf , emil bjöd in oss på fest hemma hos han och johan och adam var med sugen.
och inte hunnit vart ut och umgåtts med resten av folket som jobbar på hotellet en så vi bestämde oss för att dit
och kika en sväng sen , fast maja sluta inte försen 10 , så jag åkte hem och bytte om lite och prata med
mattias en sväng och lite sånt  tills maja kom , drack någon grogg gjorde jag med , dålig karaktär.
kom inte iväg försen klockan nästan var 12 för maja skulle äta duscha och så. sen bar det av dit.
plockade med mig några öl i en påse , sen åkte vi bort till dom , satt där och snacka och skratta ett tag och hade det
trevligt , men inte en enda öl drack jag. inte ens sugen åkte väl hem efter nån timme och la mig och sov,.

onsdag "idag" började med att klockan inte ringde i morse så kom en liten stund försent suck ,
men de var lugnt iaf , var bara att sätta igång med hela långa listan med rum när man kom hit.
sen på lunchen var jag inte nå hungrig så passade då ist på att utnyttja tiden för att ner på byn
och hmta mitt bankomatkort och prata med telenor , och sen fylla på telefonen så nu är dom ärendena ur
vägen , man har ju aldrig tidf annars man kommer till jobbet när det är mörkt och åker när det är mörkt och
då är allting stängt. vart kalabalik idag här på jobbet med för dom i receptionen har missat att gett oss
en lista med över 20 rum som det var ankommande på så då stog helt plötsligt en massa folk
där och ville in i sina rum som inte var klara PANIK , så nu är jag helt slut kan jag lova var hektist.
nu ska jag snart upp och städa receptionen sen bege mig hemåt och ringa en sväng till fina
och sen soova , upp kl 5 för nu mina damer och herrar var det dags igen , för att börja kl 6 varenda dag
nu tills hemgång SUCK! , men ja kan utnyttja det till fler timmar och mer pengar så blir nog bra.


fick ett mess utav en viss person idag , knäppt tyckte jag det var , så fick lov att in
nu och kolla lite och visst äre så att han gjort förmodligen samma sak mot en till stackars tjej som
med mig , fattar inte vad det är för fel på människan vad han vill och vad han är ute efter verkar gilla
att såra människor iaf , hade gått lite längre för dom , är så jävla glad att jag gjorde som jag gjorde
och insåg i tid vilken människa du var , och att du visa det tydligt , den mest patetiska människa jag
träffat , urblåst helt enkelt. tack för att du visa mig vilka svin vissa kan vara., nej ussh ångrar stort
att jag la ner så mycket energi på dig ,
han skrev dock inte ngt speciellt i sms:et idag men sen skicka han ett till när ja inte svara
och undra om något var fel.. nej inget är fel ,men anser inte dig värd att lägga ett sms på.
 men var som jag trodde nu när det inte är ngt där längre
så har han mage att höra av sig till mig , vad är du ute efter ? , svara tänker jag då inte göra iaf ,
han får kalla sig vad han vill men absolut inte min vän , lika mycket värd som en böld i arslet på
cykel semester i stort sett..oj avreagera mig lite , måste man ibland.


nej nu till något annat , heh fast vet inte riktigt vad jag ska skriva nu?:)

bara 11 dagar kvar tills jag får bege mig härifrån igen för en vecka :)
åker tisdagen den 20:e fast då bär det av raka vägen ner till motala
till underbara , håller på att bli knäpp på att vara så långt ifrån honom.
i mitt huvud konstant , så just nu är det den enda jag tänker på att jag
vill spendera min lediga tid hemma med. tänkt att vara där tills lördagen
kanske måste ju hinna hem och träffa mamma och mina nötter med.
bokat in fest med daniel där iaf , sen någon dag ta skotern på släpet
och fara till idre till fred och leka av mig lite på en tur där :)


nej måste nu skynda mig att göra klart receptionen sen bege mig hemåt klockan är snart 22
lär sova så fort som möjligt.
men först samtal till M och få höra hans röst lite.
saknar dig varje sekund ,  längtar tills jag får ligga och mysa med dig igen..
underbart undertbart undertbart!







!

You make every day , to a better day
only by being you!






 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0