19/11 -2010 .... för att inte behöva upprepa mig ett flertal gånger.

yes för att inte behöva upprepa allt ett flertal gånger för alla som vill veta hur det går så tänkte jag
berätta här hur allt ligger till det är så att jag är gravid i 19e veckan just vid tillfället , vi fick reda på detta i augusti jag och johnny och superglada över att få bli föräldrar men valt att inte berätta för folk innan vi hade fått kommit in på första ultraljudet och sett om allt stog rätt till ..., så efter en helvetesgraviditet med konstant trötthet , och bott vid toalettstolen och inte fått i mig någon mat !!så  harvart ganska förstörd.. så började jag efter en lång tid må bra och så äntligen den 9 november fick vi in på första ultraljudet ,  vilken var nog det det häftigaste grej både jag och johnny någonsin upplevt att se den lilla röra sig där inne , se både fötter , händer och ögon , mun ja allt och den lilla som vi fick reda på var en han växte i mig .. en liten grabb wohoo skitkul.. men ändrades ganska snabbt då han först låg konstigt så dom såg inte det dom skulle kolla med alla organ och allt så dom hämtade en till sköterska som var med och kolla , och dom konstatera att något var inte rätt , bebisen är svullen över både nacke , huvud , bål och bröstkorg , och dom kunde fortfarande inte kolla organen riktigt men hjärtat såg iaf okej ut  , men eftersom allt annat inte var bra så gjorde vi ett fostervattensprov 2 dagar efter den 11 där vi tog kromosontest  och virus prover , kromosontester är för downsyndrom och 3 andra sjukdomar , och virustestet tog vi pga av att dom eventuellt hoppades på att bebisen skulle fått ett virus av mig eftersom jag vart sjuk mycket under en lång tid , även den 11 så var bebisen lika svullen fast över hela kroppen....

fast var bara att åka hem och vänta på provsvaren med sjukt många frågor i huvudet och en klump i halsen , snabbtestet på kromosontestet fick vi redan fredag eftermiddag som visa negativt så kunde sova lite bättre under helgen och hoppas på att det var virus som bebisen fått en släng av...
men så var vi inne igår och virustesten var med negativa så orsaken till bebisens svullnad vet vi inte , men som dom tror är det lymfvätska som kroppen producerar som samlas över fostret och bildar svullnad och nu har även lungorna fyllts upp med vätska och vi vet inte alls vad det kan vara... värsta känslan någonsin jag varit med om man känner sig så otillräcklig och oduglig .. så nu har vi gett han där inne en sista chans till på onsdag att svullnaden ska gå ner , men vilket är minimalrisk enligt min mening och har noll förhoppningar...även då kommer vi om det inte gått ner , ansäka om tillstånd för att ta bort våran skatt där inne för vi får inte bestämma det själv eftersom det gått så långt , så på fredag nästa vecka sitter "gubbarna" som bestämmer och har möte och ger oss ett ja eller nej , men vi är garanterade ett ja ..

kommer då få en tablett på fredagen som förbereder för en förlossning och åka hem över helgen , sen på måndagen efter kommer jag läggas in för natten där dom sätter igång en och jag kommer få föda ut vårat lilla troll som vi längtat efter men aldrig kommer få ha i vårat liv...

går inte att förklara den här känslan , vet inte hur jag ska klara det här ..
nu när man verkligen börjat gått och längta efter att blivit mamma , börjat få mage , brösten växer ja allt
som har med en graviditet att göra , börja planera och längta efter den dagen som han skulle komma ut..
det är så orättvist när man inte gjort något för att det ska bli något fel , att heroinister kan få helt friska barn exempel .... det är förjävligt , kommer nog ta ett tag att bearbeta... jag och  johnny har en riktigt jobbig tid framöver oss men inget att göra något åt iaf , tur att vi är unga och inte har problem att få barn är väl något man får trösta sig lite med , nästa gång så ...

men nu vet ni iaf hur det ligger till orkar inte riktigt prata med alla en och en om hur det ligger till just nu tyvär....


Kommentarer
Postat av: Anna-Karin

Hej tjejjen.. Läste precis :( Fan.. kan bara säga att jag vet hur det känns.. Jag har gjort en ganska sen abort jag med.. var i vecka 16 eller 17. Det va det värsta som hänt ! Men klyschigt nog så läker tiden alla sår och är det så att det är något fel så gör ni ju helt rätt. Hoppas du inte känner jätte skuld osv ! Hoppas allt går bra.. O stort lycka till med allt..



Kramkram

2010-11-19 @ 16:43:33
URL: http://a-k.bloggagratis.se
Postat av: maley

Usch va hemskt! Beklagar verkligen. Vet inte riktigt vad jag ska skriva, men jag känner med er och jag hoppas att allt går bra.

Det är så hemskt att knarkare och annat folk som inte värderar de dem har i magen kan få fullt friska barn utan komplikationer är så fruktansvärt orättvist.

Kram!

2010-11-19 @ 16:51:00
URL: http://maleyeriksson.wordpress.com
Postat av: Sophia S

Åh Sofie jag hade inte en aning, beklagar verkligen, förstår att det måste vara jättetungt! Finns ju ingenting man kan säga för att underlätta i en sån här situation. Styrkekramar till er båda!!

2010-11-19 @ 17:05:05
Postat av: Emelie

Men herregud Sofie! Jag hoppas för allt i världen att det blir bra och att ni slipper gå igenom det jobbiga!

Kram!

2010-11-19 @ 17:12:12
URL: http://www.metrobloggen.se/twocolours
Postat av: marlene

fy vad jobbigt för er. kan inte ens tänka mig hur jobbigt det måste vara. skickar massa styrkekramar till er. kram

2010-11-19 @ 18:02:06
URL: http://HTTP://liasmamma.blogg.se
Postat av: Sofia

Jag och Stefan håller tummarna för er! Massa kramar!

2010-11-19 @ 18:13:44
URL: http://www.jitterbopbaby.blogspot.com/
Postat av: Maria

Men usch vad hemskt! :( Jag hoppas verkligen att det ordnar sig..

2010-11-19 @ 19:50:32
URL: http://erikssonmaria.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Hej gumman. Blev nästan tårögd när jag läste detta. va hemskt det måste vara men jag hoppas verkligen att allt går bra. Annars så kommer det som sagt fler gånger. Ta hand om er nu, håller tummarna. kramar

2010-11-19 @ 20:16:25
Postat av: Mari

Fy fan vad jobbigt! Jag vet hur du känner dig, har gått igenom samma helvete för drygt ett år sedan! Men hoppas att det går så bra det kan iaf! Kramar

2010-11-19 @ 20:59:21
Postat av: sofie ingmarsson

tack så mycket alla för alla fina kommentarer , känns skönt att det finns folk som finns där för en .. kommer behöva lite stöd för att gå vidare . nu måste man tyvär bara gå vidare och acceptera detta eller hoppas på en minimal chans på några dagar att det ordnar sig :/ mvh sofie <3

2010-11-20 @ 08:11:53
URL: http://svarhanterad.blogg.se/
Postat av: Kelley

Söta lilla!! Jag skickar en miljarders vibbar nu med kärlek och jag kommer tänka på er! PUSS

2010-11-20 @ 19:49:42
URL: http://lynntyra.blogg.se/
Postat av: Fröken Fredrikson - oliver och mollies mamma

Stort styrke kram..Tänker på er..!

Väldigt olyckligt..



Kram från mig och barnen

2010-11-21 @ 08:50:54
URL: http://emiliefredrikson.blogg.se/
Postat av: Jessica

Sofie, jag vet inte ens vad jag ska säga. Förmodligen finns det inte mycket som hjälper just nu, men du klarar det här. Ni klarar det tillsammans, det tvivlar jag inte på.

2010-11-21 @ 15:00:59
URL: http://kinne.blogg.se/
Postat av: Nina, mamma till Hugo & tvillingarna Max & Vincent

Men åh vad jobbigt! Fan vad orättvist!

Jag håller tummarna på att det ändå har blivit bättre när ni ska på koll igen, man vet ju aldrig.

Kram!

2010-11-22 @ 16:15:55
URL: http://ninawikizz.blogg.se/
Postat av: angelica, din syster :)

en stoooor kram till dig, och du är visst stark <3!!!

2010-11-23 @ 19:20:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0