// ordning är för idioter , Vi genier behärskar även kaos

redan torsdag ? dagarna springer fan iväg i full fart , mina 3 lediga dagar bara var hux flux borta.
ja fast jag har ju bara vart sjuk , fast faktist fått en del gjort iaf tamefan...

tisdags så var ju jag och älsklingen in till stan för ett besikta darten , första som händer när vi åker iväg är att växellägena hoppar ur och ligger inte som dom ska sen börjar bilen dra på samma sätt till vänster som den gjort hela tiden förr men som vi fixade trodde vi men kom tillbaka lika snabbt , men ja fixa till växlarna och sket i det andra var inget att göra åt just då , nervös som satan körde vi in den , första gubben gjorde var att snegla på bilen och vräkte ut sig ,"jaha äre den här som är 170 hästarn" , hmm syns nog på första blicken att det inte stämmer och sen drar man igång den och bekfräftar hans misstankar , först gjorde vi bromstesten , bromsa 40% fel på fram bromsarna , sen skulle han ta dom bak men han var ju talanglös på att köra och verkade inte fatta hur breda bakdäcken var så körde ju fel hela tiden så jag fick lov att gå och säga åt dom att flytta sig en 30 cm till höger dom väl en 10 försök innan han hamna rätt , bakbromsarna var okej iaf , sen körde ner han och lyfte upp skiten och han gick och småklaga över allt han kunde hitta , klaga på att det bara var 2 ljuddämpare hur många menar han man ska ha igentligen m DUMHUVUD , och ja fick på handbromsen , bromsarna fram , reflexer bak fattades  och alldeles för breda bakdäck och sen kom han med att ogiltigmotor eftersom det står i papprena att det sitter en 6:a i bilen och inte en
trimmad 440 på betydligt mycket mer hästar än 170 , så fick ombesiktning och reg besiktning det sista vi ville ha alltså , ja inte mkt att göra åt killen gör ju bara sitt jobb , så nu äre den att vara nervös över och då kommer dom garanterat kolla upp 4- linken , och allt annat ombygge har vi riktigt otur säger dom tvärnej till motorn men ska försöka få fram papper och värden på att dom där bilarna har byggs med 383:a och visa dom sen kanske dom inte ser skillnad på en sådan och 440 om vi har tur , visar sig , kostar multum med jue :/ men verkar som darten blir kvar om vi får in allt på papper inreggat sen iaf :) wohoo

ja sen får vi in mot slussen och plocka upp hynda "linda" och begav oss hemöver till oss , laga lite köttbullar och makaroner som vi tjocka i oss så begav sig johnny bort till robin i garaget och jag och linda satt och prata en massa kärlek , och skitsnack i timtal innan vi med begav oss till garaget för att se hur det gick för pojkarna , dom hade vart duktiga och fått ut motorn ur 55:an iaf , tog mig en lite snabbtur på hojen där sen vart jag och linda sugna på chips och dipp så for och handla det och så for pojkarna hem medans och duscha av sig , sen bänka vi oss i soffan allihop och kolla på film och babbla strunt innan robin for hem med linda intog våran soffa istället för att hon skulle få hem till ulla och vara själv stackarn ..

sen ställde vi klockan på halv 8 och gick upp och drack te och gjorde frukost och gjorde oss klara så skjutsade jag linda in till skolan , så sprang jag runt lite på stan i några timmar och kikade , hittade en massa fint men som kontot säger nej till tyvär ,var in på en second hand butik som hade en massa fina kjolar fick faktist med mig en som kostade 40 kronor hem lyckades skrapa ihop småmynt.. men sen tog febern överhanden och hostan så begav mig hem till soffan och myste ner mig  tills johnny kom hem , kika lite tv och sen tog jag faktist tag i scrapbooken som jag har försökt börjat med sen i julas och pyssla med lite , så ringde robin som hade vart och hämtat den nya 502:an till 55:an så vi drog bort till klubben var onsdagsträff med så var lite folk där drack lite kaffe och hjälpte han sen plocka in motorn i garaget och vart kvar där någon timme innan jag höll på att somna så drog hem och sussa ...

idag så ringde klockan 04-30 och bara hoppa upp trött som en gnu men jobba måste man , ganska lugnt på jobbet idag iaf skönt eftersom jag fortfarande är lite krasslig , pratade med chefen idag om att få mer dagar med för endast uppsatt 5 dagar på 2 veckor nu så ska få börja lära in mig helt i kallskänken förhoppngvis så jag kan hoppa in där när dom behöver vilket är oftast  , jobbigt att vara timanställd när man aldrig vet vad lönen blir varje månad..  sen har jag och älsklingen vart och handlat en sväng , så kvällen blire mys med texmex & en film i soffan ..


AJAJAJ där ramla precis min karl ner från taket blir så nervös , han är där uppe och försöker få upp plåten på taket gick bra denna gång iaf tur inte taket är så högt men vafan snart kommer han väl bryta benen av sig är 2a gången han halkar ner nu den där blådåren!

ska gå och hålla koll på han nu sen börja göra iordning maten litegranna!





imorn äre fan fredag iaf wihoooo!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0