segt..

åhh segt det går , prata nyss med johnny han har setat vid slussen nu snart en timme och väntat på linda och hon hade nyss ringt och sagt att dom fick lov att göra ett till prov som skulle gå snabbt , det hoppas jag vill ha hem min johnny ponny nu och pussa på han lite inte sett han på hela dagen jue , han är fan nästan mera beroendeframkallande än mitt nikotin som jag aldrig lyckas komma ifrån , slutade ju nästan nyss när jag var gravid men det var tokkämpigt , jag blir ju en annan människa klarar inte av mig själv , sur tvär och grinig & allt blir skit , usch sen nu är jag tillbaka igen , fast ska försöka om igen och sluta nu bara alla känslor lagt sig lite...
vill inte röka det är fan bajs , kostar alldeles för galet mkt , luktar illa och man förstör kroppen & konditionen ligger i botten så ska fortsätta kämpa emot lite.. ja från den ena till det 2a vart det här. haha

lyckades tillslut få prata med en läkare igår med angående min sjukskrivning och nu skulle hon dubbekolla att sköterskan skickade iväg det denna gång men skulle ta en 3-4 dagar till så hoppas det kommer innan fredag med tur så jag kan åka in med det då innan helgen , för på måndag är det dags att tillbaka till jobbet igen. ska bli skönt faktist , saknar jobbet nu & alla nötter där , snart dags för julfesten med den 22a december får se hur detta slutar då , inte druckit en droppe sen i augusti och inte direkt sugen på fest nu direkt heller , det kan bli fel med alkohol och om man inte mår bra och är stabil ... men julfesten tänkte jag dricka iaf , lär väl inte behöva mycket för att bli susig i huvudet skulle jag tro , nästan lite rädd för att ge mig på en fylla hah ?

imorn ska jag följa med johnny till jobbet med , för vi ska vara på sjukhuset och träffa kuratorn kl 10 och sen vill jag inte vara själv efteråt så ska få se hur johnnys dagar ser ut och vara hans bihang efteråt med.
får väl se hur det går imorn jag är helt omöjlig när det gäller att prata känslor och helst med främmande människor finns inte många eller någon som jag öppnar mig för , utan är den som håller allt inne tills det blir för mycket tyvär . vet aldrig hur jag ska få ur mig något ... kommer även disskutera vad vi ska göra med zackharias bara ´han kommer tillbaka från obduktionen , om vi ska ha någon liten minnesstund , och prata om kremeringen och lite sådant , vill sprida askan vid en minneslund & tror det är vad johnny vill med , men jag vill göra det i mora och han här så vi får se vad vi kommer fram till , överens måste vi bli på något vis...



min och johnnys lilla skatts fotavtryck.
så små och vackra , johnnys fötter hade han.
önskar så innerligt du kunde vara här hos oss.
vi älskade och älskar dig fortfarande
till minne av zackarias stenberg
den 29/11-2010  runt kl 20 så fick du avsluta ditt korta liv.
:(

usch vill verkligen bli mamma mest av allt det enda man tänker på just nu dygnet runt , var jue det jag hade ställt in mig på och verkligen längtat till , men nu vet jag inte om jag klarar av att ge mig in på en graviditet på en gång , efter ett missfall och sen förlossningen , är rädd för att ge mig in på samma sak igen , och gå igenom helvetesmånaderna eftersom jag blir så sjukt dålig , hur vet man när man är redo igen , vad är bäst igentligen , kasta sig in i en gravidtet på en gång eller bearbeta händelsen som skett först och gå vidare innan ?
jag vet inte alls nånting just nu mer än att jag vill ha barn med johnny ? men .......


nej ska gå och börja göra iordning mat tills dom kommer inte ätit ett smack på hela dagen min
mage börjar skrika nu...


Kommentarer
Postat av: Emma

Jag lider verkligen med er! Tänk på att varje sorg har en viss mängd tårar, och alla tårar måste ut för att man ska kunna gå vidare. Så gråt mycket och acceptera det som hänt fast de måste vara en riktig tortyr.. Jag har inte ens varit i närheten av det som du just genomgått, men jag fick ett sent missfall v.14 och de var de absolut värsta jag varit med om.

Jag ville bli gravid så fort som möjligt efter mitt missfall, men de va ju ganska stor skillnad på min händelse och din.. Men jag åt ialf bidrottningsgelé och blev gravid på direkten. Ett litet tips om du känner att det skulle hjälpa dej att bli gravid igen.. jag känner inte dej alls men kände bara att jag måste skriva nåt. Hoppas att allting går bra nästa gång. kramar!

2010-12-08 @ 19:44:16
Postat av: Jessica

Du är så otroligt stark Sofie! Jag tänker på er & beundrar dig för ditt sätt att se framåt trots det som hänt. Kram kram.

2010-12-08 @ 22:41:25
URL: http://kinne.blogg.se/
Postat av: Sara

Vill bara skriva att jag tänker på dig, och jag tycker det är riktigt jobbigt att läsa vad ni har gått igenom :/



Och svar på din fråga, vänta tills det verkligen känns rätt att bli gravid igen, det är inget som ska skyndas på.



Kram//Tindra



2010-12-08 @ 23:14:26
Postat av: Rosie Hedvall

Åh Sofie, jag blir så rörd av allt du skriver. fäller tår på kinden när jag läser de fina du skriver om lilla Zackharias. Du vet nog bäst när tiden är mogen å försöka igen. Kämpa på och styrkekramar till er båda. Hälsa Johnny.. kram /Moster

2010-12-09 @ 11:25:08
Postat av: Fröken Fredrikson - oliver och mollies mamma

Jag skulle nog försöka igen. Skulle allt gå vägen såskulle nog de barn läka måånga sår. Dom är fantastiska och helt magiska! Men de är klart vägen fram till förlossningen är lång men i detta fall helt klart värt de och ni skulle inte ångra er en sekund närde äntligen är klart!



Tänker på er!

2010-12-14 @ 08:16:14
URL: http://emiliefredrikson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0