11 december

jaha vart ska jag börja här 100 tankar och en massa att skriva då det gått ett par dagar sen
jag skrev senast. 

börjat tagit igen mig nu efter helgens bravader nu känner jag ,var ju halsvt blåslagen och träningsvärk
efter skoterturen , märks att man inte tränat på ett tag ,borde börja röra på sig mer nu. och baksmällan som sitter
kvar i 3 dagar efter man vart ut ussh börjar bli för gammmal för
att festa på samma sätt som förr märker man sliten hur länge som helst efter en 2 dygns vilket man klarade
galant förr? heh jadu börjar väl bli en klen gammal nucka. nejdå nog hänger jag med ett tag till
hör ju till eliten jag ;)

första riktiga veckan här i trysil , har vart både rolig men jobbig.
saknar alla där hemma något så fruktansvärt lever ju för mina vänner.
har då dragit igång med jobbet nu på riktigt på hotellet men allt är en enda stor röra där
förstår inte hur dom tänkt att det ska öpna på måndag bara 4 dagar kvar nu och inte något
som är helt klart ? , ja dom har väl det dör löst men kollar man nu är allt en enda stor
byggplats fortfarande där alla springer runt som yra hönor med noll koll. men vi städar
då rummen så gott vi kan men när vi tror att det ser bra ut så ska byggarna & hantverkarna
in i rummen igen för att tapetsera bygga hyllor eller liknande , men ja huvudsake vi får jobba
iaf så vi får pengar resten är väl dom som ska driva hotellets problem.
trivs hur bra som helst med mina arbetskamrater iaf , vi har fått ihop ett härligt gäng
där alla kommer överens vilket känns riktigt bra. det enda dryga är att cheferna får man
aldrig ut något vettigt alls av , vill bara veta när man kommer få åka hem igen, ifall det
handlar om dagar , veckor eller månader? för dom vet verkligen inte nånting , vill bara ha
ett svar om man får vara hemma till jul eller nyår , och få ett schema så man kan planera in
något överhuvudtaget , men verkar inte bli än på ett tag iaf ,:(

vet ju inte hellt 100 att jag blir kvar här heller , för när jag fick jobbet så var det på grunderna
att jag skulle få jobba antigen 5 dagars veckor och hem varje helg eller jobba 2 veckor och ledig 1.
men som det låter nu vet dom inte om dom kan fåihop dom timmarna på 2 veckor , så dom vill att man ska
jobba 4 veckor och ledig 1 , vilket INTE funkar för mig , hade jag vetat det när jag fick jobbet
hade jag inte åkt , pallar inte de , finns inte en sprortmössa att jag ens tänker överväga saken,
klarar mig inte utan mina vänner & familj så länge, och knappt kan ha kontakt med någon heller:/
har i stort sett enbart kontakt med mattias , sandra , fred & mamma just nu för dyrt att ha kontakt med
alla. så förlåt till er som jag inte hör av mig till men ska försöka hitta något bättre abbonemang
senare så jag kan använda telefonen flitigare.

finns inte så mycket att göra här efter jobbet men idag bestämde jag marika & maja oss för att
vi skulle inta backen och göra oss ett försök till att åka snowboard , men liftarna var dock
stängda så vi fick traska upp & åka ner , heh fan det där är inte lätt alltså , låg mer än vad
jag stod på brädan , men till slut fick jag till några svängar och fick stopp på brädan.
men bara att träna träna , nu är jag envis som en åsna ska kunna det där innan vintern är
slut , kommer förmodligen att ha hundra blåmärken imorn efter alla vurpor jag gjort idag men
kul var det faktist , riktigt roligt :) skulle igentligen ha hälsat åpå emma , emmie my & amanda
men kom på att vi har ju inte tagit deras nummer så det vart ju inte något får bli en annan dag.
så sen efter vi fått oss våra goda skratt i backen så for vi hemåt gjorde lite käk och sen bänkade
oss i soffan och kollade på Green Street hooligans , en utav dom bästa film som någonsin gjorts
enligt min mening kan se han hur många gånger som helst och alltid lika bra , brutal film det där.
en film som alla borde se.

helgen blir det att jobba , Lät som vi skulle få jobba riktigt mycket , för en massa att göra
innan det öppnar , sen på lördag skulle dom dra igång poolparty för personalen på hotellet.
dit vi har tänkt att åka till så får man träffa alla andra som jobbar på hotellet stöter
ju på alla titt som tätt och är i stort sett bara svenska ungdomar som jobbar och alla är jätte trevliga.
dom har satt in en sån hära surfgrej med , svårt att förklara men man står iaf på en riktig surbräda
och så har dom en sak som gör vågor man kan surfa på , vilket hade vart grymt att testa men
är för blyg för att hoppa i bikinin trivs inte alls med mig själv och sen alla blåmärken och utslag
gör ju inte saken bättre så får bli att se på hur det funkar iaf spännande.

blöö börjar känna mig riktigt sugen på en karl nu , bara ha någon att dela vardagen med
någon som älskar en och ha någon att älska , en att mysa sig ner med under täcket
och mysiga hemma kvällar och roliga utekvällar tillsammans, någon att skratta och
som man kan vara sig själv med. och börja bygga upp ett liv tillsammans med.

ja jag har ju sandra iaf , hon är min karl för tillfället och klarar mig bra med
henne fast dock inte sexuella biten haha , men den klarar man sig utan med.
haha nej nu skriver jag enbart en massa gojja som alltid
förhoppningvis är det inte någon som läser den här skiten.

nu ska jag ta & försöka sova så man orkar med morgondagen vet aldrig hur lång

 dagen blir
på jobbet , ha en trevlig helg allesammans.

saknar mina härliga grabbar & sandra , och mammsen och min feta katt trixy som inte gör annat
än att vrålar efter mat , bara för go :)

nej godnatt sleep tight .

so long suckers
xoxo sofie




 


Kommentarer
Postat av: L O O

Ska du fira lucia på något specillet sätt?

2008-12-13 @ 11:50:16
URL: http://loem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0