Måndag , redan?

Jaha då vare måndag redan , ont i magen av den tanken för imorn är det dags att åka tillbaka till helvetet! ush är verkligen psykiskt påfrestande att vara borta såhär förstår inte hur folk klarar det under lång tid , men alla är ju olika. mig bara gör det knäpp ledsen & deppig. no life at all.

kom nyss hem jag & sandra somna sött i niklas soffa igår. efter att vi kollat på 2 skräckfilmer jag niklas rickhard & fredrik sen även ellinor. dagen spenderade jag med att sova alldeles för länge efter att jag äntligen kom hem till min säng. efter att jon var och drygat sig exakt hela natten och skulle hålla mig vaken och prata och försöka krypa sig ner bredvid mig hela tiden fast jag sa nej en 100a gånger , fick nog när jag vakna sista gången av att han la sig över mig , och inte på ett trevligt sätt , och börja snacka massa skit så då röt rickhard i och sa åt han att låta bli mig med , vilket fick han att snea ur och helt plötsligt skulle han slå ihjäl oss med en biljardboll med som han var och fladdra med usch vad less jag var.
så mats skjutsade hem oss , sov till kl 2 sen snabbt in i dushen och for iväg till daniel mats & tomas satt där och kolla lite på discovery och inplanerade tacos , som jag och sandra åkte och handla sen hem till mats och gjorde iordning den rickhard haka på med. smällde i oss alldeles för mkt innan vi bänka oss ner i soffan och spela lite tv spel ,helt galet zombie spel på x-box 360 som skrämmer livet ur en haha , inlvelese som fan med en projektor med storskärm på
väggen.sen fick vi samtal då hade linda kört på en älg vid Fu , så åkte upp till akuten , men verkade ha gått bra ont i ryggen och lite i magen sen lite glassplitter hon skulle dusha bort men kvar för observation över natten , kunde ha gått värre , tur ibland...

kanske kan ta lite om min & sandras roadtrip iväg till sthlm , började väl med att sofie satt vid 6 på morgonen små lullig och klicka fram en kryssning som skulle gå samma dag vi skulle åka så efter lite övertalning så bokade vi kryssningen på vägen ner till sthlm , ett par timmar senare var vi framme vid terminalen , fulla och glada kim var snäll och skjutsa dit oss:) , träffade på ett par trevliga västeråsare som vi språka med där , sen gick vi på båten och gjorde oss iordning lite , och sen drog festen igång , eller sofie hade väl vart på festen sen kvällen innan i stort sett , gick runt bland grannarna och festa lie här och var , sen är inte minnet på topp , Konstigt! , hade ntydlogen rammlat ihop i baren och så hade vakterna fått släpa ner mig , fattar inte riktigt hur det där har funkat brukar ju inte däcka sådär , och spytt hade jag med gjort vilket ALDRIG händer ? , ja måste vara ngt med att jag är rejält sliten och kände mig lite dålig på vägen ner till sthlm redan.
vaknade upp på fredags morgonen och klia mig i huvudet och tog en funderare på vad fan som hade hänt , vilket jag ganska snabbt fick höra , usch ångest , så vi drog på oss lite kläder och gick upp och käka en sallad sen vart det bara att sätta igång igen gick ner och drog igång lite fest o vran hytt massa grannar kom över . felix patrick , nils & mer folk , dom hade åxo sett mig dagen innan men skrattade mest åt det haha . patrick hade tydligen vart in och hjälpt mig lägga mig i sängen och så  fast sen var han mest dryg andra dele av kryssningen lämnade mig inte ifred en sekund verkade som han trodde att vi skulle gifta oss bara för att jag var trevlig mkot han fikc komma på en nödlögn att jag hade pojkvän för att bli av med han , , ja sen bestämde vi oss för att traska upp och se graveyard och köpte en väldans god drink , dom var inte så bra live faktist , så jag och sandra gick till tax freen och handla på oss sen gick på jakt efter min handväska , utan nå vidare bra resultat inte någon snäll skäl som lämnat in den.  gick och var social med lite folk överallt drack lite i hytten och så gick vi tillbaka för att se Sabaton , dom var däremot skitbra , fast tappa sandra men hitta våra västeråsare så härja med dom istället medans jag tillslut hitta sandra och dom igen så hade vi helt plötsligt förökat oss , med några as trevliga sthlmare och västerås folk , som vi släppte loss med på båten , sen klockan 6 var det dags att stiga av , synd att det roliga måste ta slut någon gång , och sen när det är som roligast , var meningen att vi skulle inta ROCKS på efterfesten som vi planerat in med en massa folk från båten , men kom ganska snabbt på att jag hade ju mitt legg i den förbannade väskan som var borta och bara att inse man kommer inte inpå krogen i sthlm utan legg , så kim och 2 vänner till han kom till terminalen , och dom var sugna på en till kryssning så gick upp och kolla och had ei tankarna att vi skulle hoppa på en ny , men var alldeles för lång kö för att vi skulle orka engagera oss i det just då så ist for vi och smällde i oss mat på donken förstatte dricka pilsner och for hem till kim för att styra upp lite hemma fest där tog en dusch och snygga till oss lite och så slutade med en väldigt trevlig kväll där istället , Sen vare dags för lördagen vaknade och kände mig som en slagpåse och mådde som man förtjäna efter 3 dygn konstant festande förutom ett par timmar sovande på torsdagskvällen där mitt lilla missöde hände , beställde lite pizza som kim och jonas hämta medans jag och sandra plockade undan efter gårdagen , smälle i oss den och sen vare dags att bege sig av hemöver , jag fick den stora äran att köra , letade oss ut ur sthlm med hjälp av en gps som visade vägar som inte fanns , men hitta tillslut ut , skulle igentligen ha svängt av i uppsala för att kanske träffa mattias en sväng och kristoffer som jag hade lovat in , men utan telefon så fick jag inte tag på någon så körde raka vägen hem , rejält trött och hemlängtan så låg vi i snitt 180 hela vägen in till dalarna , gick undan hemåt i iaf , svängde mot leksand efter falun för ville köpa en kamera medans vi var i svängarna , åter igen lurade gps:en ut oss på villovägar på nå jävla fäbodställe och skogsvägar men hitta tillslut fram iaf , sen bar det av hemåt , packa upp lite och hoppa in i dushen och for bort till niklas rickhard & pontus , drack någon bärs sen hämta vi stoffe och jenny , även mats tomas , jon & daniel ramllade in sen kom det mkt mer folk , vart lite drygt kände mig så sleten så vi drog bort några till mats ist satt där och lira , sen kom jon och var dryg hela natten som sagt tidigare,.


drygt att alla mina saker är borta försöker hitta dom men dom är på finnskt hittegods om dom blivit inlämnade och kan inte ringa dit , och sen internetsidan har dom lagt ner ska ringa ifrån pappa sen när jag kommer dit ,
drygt med telefon borta med mitt svenska kort har beställt nytt men tar 3 arbetsdagar att få hem och då har jag redan åkt till norge , isf får fred ta upp det när han kommer och hälsar på ..sen att alla bilder är borta som man vill ha kvar.
körkortet är med lite halvdrygt , lär beställa nytt sånt med. alltid ska jag lyckas.

idag ska jag städa ur min bil iaf och sen köra in han på ford så ska dom bedömma värdet på den och antingen så lagar dom den eller så får jag pengar , fick klarsvar nyss att det var hennes fel så det var ju en bra nyhet iaf :)
ska försöka få pengar och behålla bilen farsan ska följa med mig idag han som kan snacka för sig.
sen ska jag ner på stan på en massa ärenden , och så lämna in CV:n överallt om det hinns med.
sen blire nog lite mys med grabbarna grus ska baka snickerskaka tänkte jag , fast får bli en tidig hemmakväll sen för jag vill umgås lite med mamma innan jag far tillbaka med.

missnöjd som fan över min lön , skulle igentligen fått 23 000 nok vilket sluta med 10 000 när mina dubbla hyror och mat för 2 mån och skatt var draget , plus att jag har en massa annat att betala , fan vad jag hatar pengar , känns inte värt alls att jobba borta och jobba arslet av sig för ingenting i stort sett!.
men vad ska jag göra då får Panik av det här med jobben!, för jobba måste man ju.
tänker inte bli nå soc fall , vill klara mig själv.


krille och dom vill ha med oss på en till kryssning så ska väl boka en med dom sen eventuellt en med alexander med ,
så prata vi om att dra med våra grabbar där med , blir många isf kryssningar är ju super kul:)
men lär dra ner på alkoholen med blitt lite väl mkt nu på senaste , vet lite varför min flykt ifrån har det en
tendens att vara och få tänka på annat för ett tag , vet hur jag funkar , men nu ska jag skärpa mig lite igen måste spara pengar.men haft förbannat kul iaf.

nej nu lär jag skynda så jag får ngt gjort idag.




thinking about you all the time!
but maybe its time to realize that what everybody
says its the truth , its time to move on!


so long suckers
xoxo sofie


lite bilder från mina dagar hemma , har inte blitt så många dock :)
kommer in lite mer på BDB så småningom.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0