swet home Mora

drop dead hot






Jaha efter att jag & ogge tokstressat och kört vårat teamwork som vanligt
så bar färden av när jag sluta , marika försökte få mig kvar till och med me dubbelt betalt dom extra timmarna
men jag vägra så sprang till bilen och for hemöver , rullade in i mora 2 timmar senare ,
heh leendet kom upp direkt jag såg mora skyltarna , äntligen hemma , for hem och bar in min
100 kg packning , alltid med mig för mycket , ( bättre det än för lite) , och så kom göran , så käka vi lite mat
jag mamma och göran , gud saknat dom , senast jag var hemma hann jag bara träffa dom en ca 30 min
eller något , sen hoppa jag in i dushen och tvätta av mig jobbsvetten. sen kom nicken över på en cigg.
och prata om sina bravader , allt är densamma här hemma , haha fest , bråk , bravader , & alla härliga människor.
sen efter han gått så for jag vidare förbi brorsan en sväng och plocka upp jocke , så for vi till maxi
och hehe märks att man känner alla varandra här  i mora på 20 m in i affären mötte vi nettan & sandra , sen
kom rickhard , och sen även johan & backen haha , så skönt att se kända ansikten igen , på hemma
plan är det mesta detsamma med , brorsan kört upp för skoterkortet , mamma och göran skojar & ståhejar
storebror är lat haha , nejdå , mamma hade med vart & kollat på en hyresrätt idag , hon håller väl på att letar något
blir billigare för henne , men var en 3a hon kollat på , vilket skrämmer mig lite , för blir jag kvar i norge så äre bara för
2 månader till sen är säsongen slut i slutet av april , och där får inte jag plats , visst ska jag självklart hoppas på
att jag har fått mig ett fast jobb och något eget igen , men annars vet jag inte ? , vill ju knappt flytta ifrån mora längre
vill inte själv och känner jag har inte någon att dra med längre , sandra känns så osäkert , nettan går i skola , linda med & har rick. ända som vill är väl fred.  och jag älskar verkligen det här stället , kanske inte världens storstad här med alla
affärer massa uteställen mm , men vi har sådan skön stämning gemenskap & alltid roligt tillsammans och försöker göra det bästa av situationerna jämt , har verkligen världens bästa människor omkring mig här´. och allt jag behöver ,  alltid ute på en massa bravader , myser ,snö på vintrarna för skoteråkning , massa bilar och bilträffar och fest på sommrarna runt i kring eller alla här som åker iväg tillsammans på samma events under sommrarna , enda är väl jobb , hatar detta med pengar, livet skulle vara en dans utan det , men tyvär så är verkligheten att utan pengar klarar man sig , jag skiter ärligt talat i om jag har mycket pengar eller inte bara jag klarar mig , just nu är jag glad att planerna med motala vart stoppbelagda , var ju ganska långsökt igentligen , knappt veta något om varandra , känna varandra eller varandras liv riktigt och vänner , och bara försöka rusa och tvinga sig in i något bara för att det känns bra , fast det som är säå irriterande var att det kändes ju så förbannat JÄVLA bra, men som sagt var nog ganska långsökt antar jag , att tro att det skull vara och bli så bra lätt som det lät ,
undrar mycket på hur mitt liv kommer se ut i framtiden för nu vet jag ingenting har inte någon fast punkt där jag kan känna mig helt hemma just nu för dras åt så många olika håll , vill vara i trysil för människorna jag lärt känna där erfarenheten och för att få in några extra kronor , men  vara hemma med mina vänner & min familj , jag vill vara ha en fast punkt där jag kan känna att jag kan börja bygga upp en vardag , inte stressa med jobb , sen hem stressa för att hinna träffa alla man känner , för att sedan åka iväg känna sig ensam och sakna alla och längta hem.tar på psyket som fan att vara borta. jag är nog inte en sådan person bara , skulle vara så mkt enklare att starta sådär på något nytt ställe om man har en vän eller pojkvän att ha som stöd. men där har jag varken eller , bara nya vänner som inte igentligen vet något om mig för 5 öre , vilket är både positivt och negativt , men tänker inte börja presentera mig själv och öppna mig som den jag har varit och allt jag gjort dom får helt enkelt ta den sofie jag är nu och den jag försöker förbättra ,. sjukt vad jag vill hitta någon kille , jag vill hitta den där perfekta , den som bara får mig att smälta och pirra i kroppen bara av att vara i hans närhet och ha någon som jag vet älskar mig , och som jag kan lita på i alla lägen. som får mig att må bra , en som jag kan känna mig helt trygg med och börja tänka på att skapa en framtid , lägga allt dåligt bakom sig och gå vidare någon som tycker om mig för den jag är , för något fel måste det vara på mig ibland , antingen äre jag som gör bort mig totalt eller så är det ngt allvarligt fel , eller så kanske ja som är för kräsen och har för stora förhoppningar på att det kanske finns just den som jag vill ha där ute. för hittils har det verkat lönnlöst , många killar som man finner intressanta för att sedan tappa smaken för dom ganska snabbt , mycket tomt prat. för att sedan inte bli ngt , nej bestämt för att sluta hoppas så mkt på saker ta det som det kommer , trivs fullkompligt bra med singellivet med , inte så att jag hatar det , men är väl inte det livet går ut på ? för jag är ju inte den som går ut för att ragga eller flörta heller så singel för mig är väl bara att jag får göra när hur & vad jag vill utan att ens tänka på någon annan... förstår mig inte på många som tjejer som söker förhållande genom att ligga runt och söka uppmärksamhet hos killar genom att släppa till på första bästa , tror inte det är de killar faller för hos tjejer , tror dom gillar tjejer med självförtroende som vågar stå på sig  , & anständiga tjejer mer , billiga killar har jag inte något till övers för ärligt talat & som försöker spela något dom inte är. vill ha äkta inte fejk.
här i mora tror jag aldrig jag kommer hitta den jag söker , ärligt talat , Var nyss eller är en nu som är nära perfektion man kan komma ... tror ni redan hört talas om honom i mina tidigare historier här . men vet inte hur historien slutar .
sjukt vad mitt liv har vart i upp och nergångar det senaste året , vad folk vet lite igentligen . och lika bra är det.
har vart hektist , men lärt mig så mkt "what doesnt  kill you makes you stronger" en fras som stämmer in så bra
och som har jag sett en realistisk version av , men jag gjorde en ändring i mitt liv eller gjort många , och jag har blivit starkare på vägen trots att det vart kämpigt många gånger ,
vet inte varför jag skriver av mig i den här bloggen , kanske lättare att utrycka sig med skrift än med ord. känns bara så skönt att lätta sig ibland.

Har känt ganska mycket ångest , agrresion och frustration på senaste tiden , mitt huvud är som en tickande bomb.
fast kan inte riktigt placera vart alla könslorna kommer och varför dom är där , finns väk massa olika anledningar...

vad ska jag göra för drag & planer härnäst i livet , någon som vill hjälpa mig på vägen och bestämma åt mig?
för jag har inte en aning.

nej vet inte vad jag ska skriva nå mer nu .

kvällen vart spenerad hemma hos jocke med att se BOLT sjukt kul film , tanka ner om ni inte sett. och en till film jag ej kommer ihåg nu.
ville se twilight men sandra hade redan sett så jag & jocke får ta det en annan dag .
försökte ladda hem Disco-Daggarna jag verkligen vill se men fanns fan inte på tankafett
någon som har den säg till!?! ;)


imorn ska jag upp tidigt och baka en kladdkaka , och sen ner på banken och så , :) ska även baka en läcker tårta jag & S & mats imorn sen kvällen blire nog tårta med mats tomas niklas daniel & sandra , sen får vi se vad man hittar på , nicken ska komma hit och visa saga för mamma med hon har ju inte sett nickens lilla tös än , .

onsdag fyller jocke år med han var sugen på att fira lite , så får se kanske blir en lilllördag då.

nej nu är kl 03.57 och ska fördriva tiden på något annat tänkte jag.
somnlös är jag iaf inatt , fullmåne , alltid dåligt att sova då.





so long suckers
xoxo sofie





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0