onsdag 21 januari


jaha då var det onsdag helt plötsligt och redan 21 januari tyckte nyss det var nyår. sitter nu hemma hos M har precis tagit mig en dusch skönt skönt , M är och jobbar kommer väl hem om en 3 timmar , ska väl snart ta och ta och ringa om det där jobbet i linköping och se om det blir någon intervju ska bara ta mig mod. skriva av mig lite först.
kom väl hit ner till motala igår strax efter 3 gick relativt bra hela vägen ner drygt med snstorm och allt dom första 25 milen eller ngt men hade ju något positivt framför sig :) , var meningen att jag skulle svänga in förbi sayan och hälsa på han i örebro , men åkte aldrig förbi där åkte runt eller något sånt . så får kanske ta det på fre eller lör när jag åker hemöver:) . igår när vi kom ner så dusha M och så bytte jag om och sen for vi till linköping och tog en runda där.
gick och kika i lite affärer , köpte mig en parfym " ralph lauren - Wild" gött gött, sen en tröja på carlings , vart kär i en rolling stones T-shirt som jag har sån ångest över att jag inte köpa men 500 kr för en t-shirt är väl lite väl dyrt eller?
sen gick vi en sväng på IKEA , och sen handla lite på maxi skulle handla grejjer till köttfärsås , men på vägen hem kom mattias på att vi glömt det viktigaste , köttfärsen , haha smarton!:) , så tänkte ta en promenad neråt här och köpa innan M kommer hem har jag något att göra. vart donken igår sen hem och la oss i soffan och kika på en film , sen sängen:)





sandra ringde för ett tag sen och var i extas , hon klarade körkortet så Grattis i massor till dig bruttan jag visste att du skulle fixa det ;) just nu precis sitter nettan och har uppkörning med sitter och väntar på samtalet ifall hon klara det eller inte. setat och sökt lite mer jobb , i mora , linköping , mjölby & örebro , tänkte ringa sayan snart med och se ifall han har ngt servitris jobb eller något till mig i örebro , isf kan jag ju säkert bo hos han , sen skulle sandra kolla med där hon hade fått förmodligen i karlskoga ifall dom behövde nå mer folk då hjälpte dom en fixa lägenhet med , vill ju ha ett jobb i sverige nu. sthlm och karlstad hade jag med kunnat tänkt mig ,sthlm känner jag ju en del folk. lets see later.
nu är lillebror i gbg och pratar med läkaren och kollar allt klart så hoppas allt går bra för dom där :)

idag vet jag inte vad vi ska hitta på mattias kanske har nå planer , laga mat iaf , sen tänkte jag ifall vi kanske skulle ta en tripp till garaget så får jag se hans camino , bara sett oldsen , vilket är en rejält frään bil hade jag lätt kunnat tänkt mig att ha:)

var ju meningen att färden skulle bära av till idre i helgen men tydligen inte nå snö just där nu baea 3-4 dm så nu håller vi på och kikar upp stuga i gördalen eller fuflufjäll som förra året , hittils är det jag fred sen jocke , sen var även john steven sugna och garanterat niklas , vill ju ha med mig mattias men han är fortfarande sjuk sötnosen , så visar sig kanske hur han mår till helgen , vill ju spendera så mkt tid som möjligt med honom nu när jag väl få vara med honom.


söndags var det utgång med i trysil för första gången , började med förfest med emmie , my emmo , amanda & nathalie
satt och körde lite olika ölspel och hade det riktigt kul sen kom även oscar & peter , sen tog vi oss en taxi till hotellet och gick på bruket , dansa som tokar och drack mer och mer , kul att vara ute och få se lite folk , adam , johan emil , kocken & en massa massa mer var ute , riktigt roligt , hade jag iaf :)

måndagen var däremot värre något jag inte saknar är ju att vara bakfull, riktigt seg var jag som tur var att jag började kl 2 dagen efter , så fick hem vila och packa allt klart , sen fara till jobbet , slutade kl 22 johan , tjata på mig som en tok att jag skulle ut , även brudarna , var väl såklart sugen , men skulle upp kl 6 sen så skippa det + 6 timmar i bilen så då ville jag vara pigg. så hem och sov efter jobbet.


en klump i magen av ovisshet!
hatar att inte veta hur allt kommer se
ut , det kommer ju inte bli lätt.
och är det för riskabelt och galet ?
Nej tankarna är för många just nu.
men inte bara negativa mestadels positiva ;)


nej nu ska jag ta & ringa på jobbet i linköping sen även sayan och sen ett i mora
och sen dra på mig lite smink och blåsa håret och springa till affären och
köpa hårfärg och köttfärs. så ska mattias få den stora äran att färga mitt hår.


i Love it here with you!
it feels so right just now.


so long suckers
xoxo sofie



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0