// Life is a rollercoaster , you just got to ride it.

godmorgon , fuck a duck vaknade nu för en 30min sen kolla på klockan som visa 9.26  trodde då ja försvoit mig 1½ timme till jobbet , då min klocka inte ringde för mobilen hade dött och sen väckningen ja beställt på hemtelefon gick ju inte igenom då det inte heller var igång , så låna lillebrors telefon och ringde nu och dom klara sig själva och imorn med , så hmm suck där försvann lite pengar till , fan aldrig vart såhär fattig på riktigt alltså som nu , levt som en kung hela sommaren och vintern som var jue , med norgepengar & hemtjänstjobbet och mera , sen nu bara har det sinat ut helt , har lite pengar att hämta ut hr och var iaf som tur är så står inte helt nollställd:/ ,  ska ringa idag på ett jobb ute på värmdö iaf , sen har jag skickat en massa CV:n på internet nu så ..
börjar bli sjukt rastlös av att gå hemma och panikslagen utan pengar , är ju van att ha en massa , kommer dit igen snart haha!

jaha vad ska jag göra av denna dagen nu måntro då? , hmm ja så säg , fixa en laddare som inte är glapp till min mobil att börja med sen svida på sig och ta en morgonpromenad i solen/frosten , grymt fint ute är det , så blire nog en promenad med stopp på wasa på morgonkaffe tänkte jag mig och sen förbi och sola lite...

sen får vi se vad man hittar på för skoj , trevligt med lite kvällsbesök igår satt och snacka massa skit , forska fakta om hur många hästkrafter det är i motorcyklar och hur man räknar , och sen vill vi veta kw på motorcyklarna vilket inte stod på någon i stort sett för hästkrafterna räknar man på detta vis

1.36 hk per kw , alltså är 48 hk 36 kw , och så på 700 cc vare ungnefär 36 kw alltså 48 hk men hur kan det då stå på 1000 cc motorcyklarna att det är 150 hk eller ja bara ett ex , hur räknar man där ?? någon som vet ?:)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0