AVGÅ allt.

känner mig lite så idag , en obehaglig känsla i hela kroppen .. som att inget är rätt & jag vet ingenting....
bluuu

johnny åkte för ett tag sen , han hade sovmorgon idag men ska jobba över sent ikväll istället , tråkigt tycker jag.
men men .. full storm är det utanför med ser ut som träden nästan ska blåsa ner och ska tydligen komma någon decimeter snö till idag , alltså en till inte göra någonting dag as usual , ingen att åka och hälsa på har jag heller , helt fucking ensam i denna skitstad.. ähh piss dag som ni kanske märker. varit ifrån mina vänner alldeles för länge där hemma.

ska iaf dra iväg  till stallet om en stund tänkte jag och fördriva ett par timmar , får se om stormen avtar om jag ska ta ut blanka på en tur eller kanske rider henne på banan istället och jobbar lite.. 2a gången jag rider henne bara tänkte jag skulle se lite vad hon går för och pressa henne lite :)
igår var jag i stallet hela dagen med och mocka åt alla och gjjorde klart allt åt alla 3 hästarna inför kvällen , sen tog jag dottie på en tur ut , tänkte jag skulle  försöka rida ända hem till oss trodde leden ledde ända bort men helt plötsligt tog den slut och bara krondiken runtom mig så omöjligt att ta sig över till vägen , så vände och hitta ett skoterspår jag följde en bra bit inne i skogen .. vart kolsvart så himla snabbt så vände där med efter ett tag och begav oss till stallet igen , men en kanonmysig tur iaf och inte alltför kallt.

sen när jag åkte från stallet börja det låta som fan om bilen , så självklart fick jag PUNKA , körde sakta hem den sista biten iaf .. så johnny fixa på reservdäcket när han kom hem medans jag gjorde våfflor , med massa glass & sylt MUMS som maria säger haha!

johnny drog & hjälpte sin far som lyckades kört vanen i diket och jag låg och kolla på grannfejden och fick mig ett gott skratt innan jag somnade i soffan och johnny släpa in mig till sängen sen istället när han kom hem...

linda sov över här med i tisdags , hon tog bussen ut till yasuragi och vänta på mig tills jag slutade kl 4 .. på vägen hem kom vi på en super ide att vi skulle in på bolaget och handla glögg , så en starkvinsglögg& en varm och kall vart det så sladda vi hemöver i 240:n ett stopp för att handla pepparkakor med , ingen glögg utan pepparkakor det funkar ju inte .. gjorde köttbullar & mjölkmakaroner när johnny kom hem och han gjorde en brasa sen myste vi ner oss i soffan och glöggen var slut så somna alla 3 på samma längd i soffan innan kl 20 haha KNOCK-OUT glögg? ja en mysig kväll iaf så länge den varade , är glad att jag har linda , hon är bäst...

nej ska försöka göra ett nytt försök med att få i mig något innan jag drar mig mot stallet 1 kötbulle och 3 pepparkakor håller man sig inte så länge på , men noll matlust...

Hasta la vista


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0