saturday night live.

morgonen började med att jag & älsklingen julpynta lite , han hade hittat en påse uppe på vinden . så lite glitter och skit har kommit upp , och eftersom vi inte hade någon julgran så har hojen fått blivit utsmyckad med glitter och julgranskulor i mängder även julgransbelysning vart skitbra , bättre än en riktig´gran tycker både jag & johnny :)

 så nyss hemkommen från en heldag i stallet , for dit vid 10 , och börja mocka åt alla 3 hästarna , var sagt jag skulle ta dottie idag vilket pernilla sa senast igår och att jag skulle möta upp en tjej som hette tezz med som skulle ta blanka , men kom en liten tjej sen som hette maria som var 12 år eller något  och 150 cm lång ,som sa hon skulle ha dottie  på 175 cm känndes lite fel men ja skitsamma., så hade blivit dubbelbokat där , hade inte hjärta att skicka hem henne eftersom hon var liten och åkt buss med i 2 timmar och jar bor 5 min därifrån med bil , så jag tog sidden istället ut på en tur i skogen , efter jag gjort klart foder & packat hö , såg inte röken av någon tess som skulle ha blanka heller så funderar på om hon mixat ihop oss och ägaren är på 48 timmars kryss med och går inte att få tag i ... ja vart en mysig dag tillslut ändå...
en till tjej i stallet som vill ha hjälp med sitt halvblod redskin , en mycket snygg häst fux med bläs , och en lite mer utmaning då han är väldigt het och stark så erbjöd mig där med och överlycklig vart hon så ska nog privrida till veckan någon dag och ta han en 2 dagar i veckan med , inte mig emot  sysselsättning vill jag ha mera av...

nu har jag bänkat mig ner i soffan , johnny sprang upp till garaget "gäststugan" och skruva lite och gav mig order om att hoppa in i dushen han tycker jag stinker , så ska väl lyda det då så jag får mysa lite sen och få pussar.

tänkte slänga ihop en ny kladdkaka och köra in i ugnen med & sen göra ngt att käka lite snabbt tokhungrig..

ikväll blir det ost,kex & vin som jag införhandla igår , GÖTT längtat efter att äta massa ostar länge nu , men inte fått på ett tag jue så nu ska jag njuta ikväll handla massa olika ! CHEEEESE MUMS!
Anton ska med kika ut och hälsa på en svängom om han hittar hit haha , jodå dom hade gps så det ska väl gå bra :)

nej nej här kan jag inte sitta , hasta la vista.

Kommentarer
Postat av: Sofia

härligt med pållar :D

2010-12-11 @ 22:06:42
URL: http://jitterbopbaby.blogpot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0