// life is a rollercoster you just got to ride it.





tankar som far runt som jag måste få ut till ord.


skrämmande , är vad jag tycker det är i dagens läge människors instink till droger och missbruk , jag har i stort sett jämt haft droger i kring mig i mitt umgänge under hela min uppväxt sen jag var en 13 år , och alltid har det skrämt mig , vart livrädd för droger när jag sett allt första gångerna har jag mått dåligt av det , aldrig ens vart nyfiken på dom eller velat testa , aldrig någon som försökt fått mig heller att göra det , utan jag har kunnat vart i kring det men hållt mig borta från det själv och alltid sagt min åsikt till dom.. men nu i dagensläge när man är ute på fest , hemma hos någon och droger kommer fram så dagens "unga" blir inte ens nervösa , rädda , eller illa till mods av det , vilket jag tycker är sjukt , det är helt fel dom ska rygga och fråga vad fan det är som försigår , inte ge någon reaktion alls , eller vara nyfiken , eller redan testa allt dom ser .. äckligt hur vissa äldre människor som har drogproblem med ens kan bjuda eller föreslå det för dom unga , hört & vet om människor som till och med satt nålar i unga tjejer , det är tragiska äckliga människor som hoppet är ute för och borde grävas ner i graven..jag har sett så många människor förlora sig själva i droger och 3 vänner som gått förlorade helt , gick så långt att drogerna tog livet av dom. så kanske haft tur i oturen jag då som sett hur sjukt illa det kan gå , verkar som inte dagens unga får se det dåliga med droger utan bara kanske hur bra vissa kan må utav det för stunden , men det är just det att droger är något folk tar till när vardagen är för tråkig eller vill fly från verkligheten .. men det funkar inte i längden för någon människa alls. dom får tillslut ett beroende ett missbruk som förstör dom själva och som blir en sjukdom , börjar alltid med nyfikenheten , hur bra dom mår , hur kul dom har med drogerna , sen är det drogerna som vill ha dom.. dom människor som inser att dom har ett problem och tycker illa om droger själva och vill det är dom som man ska vara där för som vän och hjälpa , dagens omgivning hjälper inte missbrukare alls dom hjälper dom mer att fortsätta omedvetet av dom själva. sant tyvär , vet du vad ni / dom gör för fel ? . att folk ser ner på dom , hatar dom , säger jävla knarkare , äckel , pundare , tycker att dom inte har ngt här att göra i stort sett , varför gör man det? ,det är helt sjukt.. inte gör man det mot någon med cancer , diabetes , någon som måste amputera kroppsdelar eller vad som helst , missbruk är en sjukdom och sjukdom behöver man ju botemedel mot . missbruk dock inte medicinska botemedel... nej genom att vara där , hjälpa dom , ge dom uppskattning , förståelse & berömma dom när dom bättrar sig , folk tar istället avstånd och sätter en stämpel på dom , som gör det nästan omöjligt för dom att komma tillbaka till den vanliga verkligheten som dom kom ifrån utan att skämmas , känna sig uttitade , få ord efter sig och bara en massa skitsnack , tror ni att det gör att dom kämpar mot sitt drogmissbruk för att ändå komma tillbaka och vara hatad utav alla ändå ? det gör mig så jävla tvärförbannad...

jag vet själv exakt hur det här är , och har det fortfarande efter mig , jag fick en stämpel som en av moras största missbrukare , jag gick på allt , kokain , amfetamin , piller , rökte dygnet runt . och den stämpeln hade jag på mig utan att ens testat något just då än att röka några bloss  , och grunden till det var att jag hjälpte en av mina bästa vänner som inte klarade av sin verklighet och körde ner sig själv i botten så han fick bo hos mig & mamma och jag hjälpte han & hans familj med detta då dom redan hade nog med problem när deras far höll på att försvinna i cancer , ska det vara rätt ? , att folks sjuka jävla fantasier och stora käftar ska knäcka ner mig helt totalt , vilket det gjorde då. säger nu inte att jag vart guds ängel för det har jag inte , gjort mina misstag och fel jag med och haft en dålig period , men aldrig i såna stora drag som det framstått i hela mora aldrig haft ett problem med droger , utan det är bara folk som skapat dom själva i deras huvuden , och sen inte vågat fråga eller ta reda på den riktiga faktan ,när jag alltid i själva verket varit där för mina vänner som haft problem , peppat dom hjälpt dom , umgåtts med dom exakt som vanligt och sett dom för det dom är och inte det dom håller på med!!! det sårar en så sjukt mycket att dom som stod en närmast är dom man sedan får veta är bara fulla utav enbart en massa skit.  det som sårat mest är att min familj fått tagit skit utav detta , när folk går till min lillebror och mamma och säger att jag är en jävla knarkare , sånt som dom absolut inte ska höra , har sårat dom sjukt mycket , att folk kan vara så respektlösa? det förstår jag inte .. vad finns i deras huvuden?.. jag har gjort allt för att bevisa för folk och att denna stämpel ska försvinna men börjar fatta nu att helt kommer den aldrig göra . var borta ett halvår och jobbade i norge , var sedan borta hela sommaren runt i sverige och for runt med andra människor för att folk skulle ta in att jag inte var sådan , men samma sak när jag kom hem i augusti första jag fick höra var att  att lillebror slagits med en som sagt att hans syster är en jävla "knarkarhora" , jag går efter övertalning från linda ner på mora festivalen , på 100 meter fick jag 3 meningar i ansiktet av 3 olika människor , "vad går du på då? ", !"har du något att sälja? ", !"fan sofie hur hög är du då , lär ju knarkat på en del nu?" sprang hem och grät och tänkte på hur jävla patetiska människor är bara , att dom tror dom kan hjälpa på sånt vis eller vadå , då är dom helt puckade. mina tankar var ju då att man lika gärna kan gå & bli en jävla knarkare när man ändå är det i allas ögon och kan inte gå ut utan att skämmmas.. hemskt faktist .. och dom som pratat på mest är dom som håller på mest nu. hah pinsamt.

har nu börjat skita helt i folk istället prata på ni för fan , ni är inte ens värda min energi längre jag orkar inte må dåligt bara för att ni är dumma i huvudet , det här är faktist det bästa som någonsin hänt mig , lärt känna vilka mina riktiga vänner är , lärt känna mig själv på ett helt annat vis & vuxit sjukt mycket som människa.
och vet vad jag anser viktigt här i livet , & det går sjukt bra för mig bättre än för många er andra
så jag kör mitt race nu har kul & njuter av livet och så länge jag tycker själv det går super för mig är jag nöjd och så bryr jag mig om dom som förtjänar det.

men till er som faktist har lite vett i skallen och kanske har folk i eran närhet som har missbruk eller håller på att exprimenterar med det , hjälp dom , var där för dom istället och dömm dom inte , för då får ni ha dom kvar med större sannolikhet att att göra så dom förlorar sig själva...


Kommentarer
Postat av: johanna aka puff

mkt vettigt du säger, men jag kan inte ta dig seriöst efter en händelse och du vet nog vilken jag syftar på. men jag tycker otroligt mkt om dig endå och ser att du har mognat till det gör mig glad:) sköt om dig och hör av dig när du är i mora, har försökt ringa dig några gånger men har inte fått svar. kram

2010-01-10 @ 22:02:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0