// life is a rollercoster you just got to ride it.



Jag är för bra för att gå till spillo. För bra för att inte tas till vara. Jag är det bästa som någonsin hänt dig och Jag är empatisk till bristningsgränsen och full av insikten om att föreställningen om paradiset måste innebära att himlen trots allt är en plats på jorden.


Det är svårt allt älska som jag vill göra. Totalt fördomsfritt och på något sätt befriande. Har jag en gång älskat dig är det i princip omöjligt att få mig att sluta. Det finns bara frihet i mitt sätt att älska.

Allt jag tror på är lättnaden i att kunna förlåta. Det finns ingen skam i att tro på människor. Ingen dumhet i att bli lurad. Allt som finns är ömheten i att vilja tro det bästa om alla. Och det är aldrig dumt.

Jag tror på kärlek och att visa den ofta. Jag tror på människan som något vilt som kan växa vart den vill. Mina vänner är det vackraste som finns och jag skulle uppmana dem att satsa mot rymden och en utekväll i spandex om det var vad dom ville.

Jag har förlåtit allt. Och gjort alla fel fler gånger än jag skulle vilja säga högt. Men jag är jag och jag gör mycket bra. Jag älskar många och älskas av många. Alla vägval som gått snett är på något sätt raksträckan mot allt som vi någonsin drömt om. För ödet är vårt, mitt ligger i min handflata, och trots fjärilar, trots hinder och bländande ryggar är det vi som väljer hur mycket vi vill hålla tillbaka oss själva.

Det går inte att förbise att livet är orättvist. Och fyllt av förutsättningar. Men det går inte heller att glömma att orättvisor bara är slöseri med tid. För vi äger våra liv. Och vi äger ansvaret för att hela tiden lära.

(Så jag är jag. Och jag är dum i huvudet men också fenomenalt fantastisk.)

so long suckers
xoxo sofie



Kommentarer
Postat av: Linn

Du får gärna låna mina texter, men då måste du skriva ut vem som faktiskt skrivit den. Vilket är jag. Det här är inte riktigt okej :)

2010-01-16 @ 00:32:27
URL: http://backseat-love.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0